Wishmaster

Originaltitel: Wishmaster
Regissör:Robert Kurtzman
Utgivningsår:1997

Om Wishmaster:

Evigheter har gått sedan himmel och jord skapades av Gud. Men onda krafter lever kvar för alltid i ett väsen känt som Djinn... Djinn är den ondskan själv, och kan uppfylla alla önskningar den får. Men den som gör en önskan förlorar sin själ till denna varelse... Efter att ha hittat en röd rubin kommer Alexandra Amberson i kontakt med Djinn. Han släpps ut, och Alexandra måste stoppa honom innan världens själar intas av denna onda varelse...

Titel: Wishmaster 3
Originaltitel: The Outing
Regissör: Tom Daley
År: 1987
The Outing

Robert Englund, Tammy Lauren, Andrew Divoff, Chris Lemmon, Wendy Benson-Landes, Kane Hodder, Jenny O'Hara, Tony Crane, Tony Todd

Peter Atkins

Skräck, Fantasy

Recension Wishmaster

- FreddyKrueger sätter betyg 3 och skriver:
Wishmaster handlar om en ond ande kallad Djinn. Denna Djinn skulle försöka få världen i sina händer för tusentals år sedan men blev inspärrad i en röd diamant. Nu efter några tusen år hittas en staty som under en olycka spricker i bitar och en tjej vid namn Alexandra hittar den röda diamanten bland statyns spillror. Hon lyckas på något sätt få lös Djinnen igen som nu antar mänsklig skepnad. Men innan...

Recension av Wishmaster - Läs hela!

Diskussioner om Wishmaster  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wishmaster (109 st)
martin eden (Anmäl)   07:03 27/6
En helmysig, effektdriven 90-talskräckis som jag finner, överraskande nog med tanke på alla negativa kommentarer här, fungerar väldigt bra. Filmens största behållning är dess effekter och det är också dess primära fokus, då filmen är regisserad av Robert Kurtzman. Det som får filmen att fungera är att effekterna aldrig kommer i vägen för berättelsen undan hela tiden underbygger den, vilket jag tycker ofta är ett problem i effektdrivna filmer. Bra!!! 3.
Solidus (Anmäl)   09:23 25/6
Här var det mycket gnäll och jag ser inte vad som är problemet. Filmen är en kul effektfest för skräckälskare och vill inte vara något mer. Vidare gör fyra ikoner inom skräck varsin cameo, vilket ger filmen ett extra plus. Kort och gott så är WISHMASTER en underhållande och blodig skräck/fantasy med en tilltalande idé och karismatisk skurk. En gång i tiden var jag negativt inställd till filmen, men tack och lov har smaken förbättrats under årens gång. Tumme upp!
Rai (Anmäl)   11:42 27/1
En av de sämsta film serierna jag har sett genom tiderna. URK!!!
Raggarn (Anmäl)   5/7 2018
En film jag hyrde när den kom och var inte väldans imponerad då. Efter en omtitt 20 år senare tycker jag den åldrats värdigt och har nog blivit snäppet bättre än jag minns den.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wishmaster