Krigets trollkarlar

Originaltitel: Wizards
Regissör:Ralph Bakshi
Utgivningsår:1977

Om Krigets trollkarlar:

Människorna är döda och gamla raser som varit legender börjar ersätta dem. En drottning föder den gode Avatar som är människa, och en mycket ond, Blackwolf, som är mutant. De är båda trollkarlar, som är dömda till att mötas i det krig som kommer att förstöra den nya världen.

Titel: Sagan om ringen
Regissör: Clive A Smith
År: 1983
Genre: Science Fiction
Rock and Rule
Titel: Gwen, le livre de sable
Originaltitel: Gwen, le livre de sable
Regissör: Jean-François Laguionie
År: 1985
Genre: Action
Film nr.: 19815
The Secret of the Sword

Jim Connell (röst), Steve Gravers (röst), Mark Hamill (röst), Bob Holt (röst), Jesse Welles (röst), Richard Romanus (röst), Peter Hobbs (röst)

Ralph Bakshi

Animerad, Science Fiction, Fantasy, Krig

Diskussioner om Krigets trollkarlar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Krigets trollkarlar (33 st)
Jaganatha (Anmäl)   30/8 2018
För att vara en film helt och hållet skriven och regisserad av Ralph Bakshi är detta nästan bra. Men bara nästan. Mycket ser som vanligt taffligt och halvfärdigt ut och handlingen är mer än lovligt löst ihopsatt. Som satir över människans krigsbenägenhet funkar det heller inte riktigt. Men ställd bredvid dagens tecknade filmproduktioner känns detta ändå lite uppfriskande i all sin primitivitet.
Megalon (Anmäl)   28/3 2017
Snygg, bra musik och framför allt: Slutstriden mellan trollkarlarna kan vara det mest dråpliga jag sett! Jag ger filmen en svag trea.
Gordyal (Anmäl)   6/4 2014
Imponerar egentligen inte på något plan. (5/15)
Noseman 2005 (Anmäl)   4/4 2014
Pure and utter crap.
beyonder (Anmäl)   30/6 2013
Kunde varit så mycket mer. Hela upplägget är ju fantastiskt, jättesnygg, bra idéer och många mer positiva punkter. Men som i Cool World, som jag såg häromdagen, verkar man inte ha lagt någon vikt på storyn alls. Så mycket som inte förklaras, så många slarviga scener. Äsh. Musiken är fantastisk iallafall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Krigets trollkarlar