Wolf

Originaltitel: Wolf
Regissör:Mike Nichols
Utgivningsår:1994

Om Wolf:

Will kör en natt på en varg. När han kliver ur bilen för att se om djuret lever, blir han biten i handen. Denna händelse gör att Wills liv gradvis förändras.

Titel: The Wolfman
Regissör: Juan Martínez Moreno
År: 2011
Genre: Komedi, Skräck
Game of Werewolves

Jack Nicholson, Michelle Pfeiffer, Christopher Plummer, James Spader, Kate Nelligan, Richard Jenkins, Eileen Atkins, Om Puri, David Hyde Pierce, Ron Rifkin, Prunella Scales, Thomas F Duffy

Jim Harrison, Wesley Strick

Drama, Romantik, Thriller, Skräck, Fantasy

Med i listor: Varulvar
Diskussioner om Wolf  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wolf (192 st)
Rai (Anmäl)   2/1 2018
Nej, verkligen inte trots den ursnygga Michelle Pfeiffer...
haajen (Anmäl)   22/12 2017
Alltså vid omtitt inser jag att detta är en kalkon, tråkig är den dessutom. Filmen är löjlig och har inte åldrats väl alls, den ser rätt billig ut helt enkelt. Nicholson känns på tok för gammal för sin roll och att se honom limma på Pfeiffer får det att vända i magen. Intressant idé som inte funkar överhuvudtaget.
Ghostface (Anmäl)   6/10 2017
En film som det är lätt att ha nostalgiska minnen från men den har snarare åldrats mot vinäger mer än vin. Jack och Michelle Pfeiffer gör dock filmen underhållande.
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/8 2016
Det här var den första skräckfilmen jag såg och då tyckte jag den var väldigt bra och jag tittade på den om och om igen. I vuxen ålder såg jag om den då den gick på TV en eftermiddag och då tyckte jag bara den var ofantligt tråkig. Att jag ger den en 2:a beror på Nicholsons och Pfeiffers insatser.
Sarakin76 (Anmäl)   10/1 2016
Så mye bedre enn alle superhjelte filmer som blir prakket på oss nå for tida. Nicholson er så jævla bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wolf