Women Behind Bars

Originaltitel: Des diamants pour l'enfer
Regissör:Jesus Franco
Utgivningsår:1975

Om Women Behind Bars:

En kvinna som mördat sin man åker fast och hamnar i ett fängelse där tortyr är en del av vardagen. Kvinnans make var inblandad i en diamantkupp och en försäkringsutredare vill intervjua henne för att ta reda på om hon vet något om vad som hänt med diamanterna.

Lina Romay, Martine Stedil, Nathalie Chape, Roger Darton, Ronald Weiss, Denis Torre, Frieda Altstadt, Raymond Hardy, Jesus Franco, Joëlle Le Quément

Marius Lesoeur

Action

Prison Sado pour Femmes

Frankrike
Med i listor: Video nasties, WIP
Diskussioner om Women Behind Bars  (0 diskussioner)
Kommentarer om Women Behind Bars (5 st)
Gordyal (Anmäl)   11/10 2014
Ett charmigt misslyckande att göra något skitigt. Trots snusk och tortyr så är den överhängande känslan rätt så snäll. Zoomen går för högvarv i detta det minsta kvinnofängelse jag någonsin sett på film. Platåskor i fängelseuniformen men inte ett enda duschrum. Can't win them all. (7+/15)
NoWireHangers (Anmäl)   12/12 2010
Kan bara hålla med tilapia nedan. Mycket svag trea.
tilapia (Anmäl)   2/12 2007
avslappnande och behagligt möte mellan film noir-patisch och smaklöst kvinnofängelse-snusk, det går inte att förklara vad som gör den sevärd men nåt är det. franco slår nån salgs smaklöshets-zooming rekord när han börjar en scen med en urzoomning ur sin fru fitta, filmar lite annat och avslutar med att zooma tillbaka igen, utan kllippning förstås...
Lonewolf (Anmäl)   5/5 2005
Långtråkig sado-sleaze.