Wonder Boys

Originaltitel: Wonder Boys
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:2000

Om Wonder Boys:

Grady Tripp arbetar som universitetslärare samtidigt som han skriver på sin andra roman, som aldrig vill bli riktigt färdig. Samma dag som hans fru lämnar honom får han veta att hans älskarinna är gravid, och hans agent kommer på besök för att pressa honom att göra färdigt romanen. Som om inte detta vore nog försöker han skydda en av sina studenter, som har stulit från älskarinnans make, och skjutit hans hund. Och detta är bara början.
Se filmen på Headweb

Regissör: Jonathan Levine
År: 2008
Genre: Drama, Komedi
The Wackness

Michael Douglas, Tobey Maguire, Katie Holmes, Frances McDormand, Robert Downey Jr, Rip Torn, Jane Adams (II), Alan Tudyk, Richard Knox, MIchael Cavadias, Richard Thomas, Philip Bosco

Steven Kloves

Drama, Komedi

Tyskland, Japan, Storbritannien, USA

Recension Wonder Boys

- krufo sätter betyg 5 och skriver:
Den medelålders College-proffessorn Grady Tripp (Michael Douglas) har skrivit en bok, the Arsonist's Daughter, för sju år sedan. Den blev en stor succé och många väntade på en andra roman, men den kom aldrig. Man skulle kunna tro att han drabbades av skrivkramp eller slutade på grund av de höga förväntningarna, men det är fel. Han slutade aldrig. Tripp är uppe i över 2000 sidor utan slutet i sikte....

Recension av Wonder Boys - Läs hela!

Med i listor: Norrbottens filmdagar 2004, Norrköping Filmfestival Flimmer 2001
Diskussioner om Wonder Boys  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wonder Boys (204 st)
Rai (Anmäl)   19/12 2018
Var ett tag sedan jag såg filmen, men den var rätt ok...
Frankish (Anmäl)   6/12 2017
Var en fyra när jag var yngre (är 32 nu). Den har åldrats helt okej, men trots att jag gillar skådespelarinsatserna är det tydligt att detta drama gör sig bättre i bokform. Nu är det en trea.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
filrob88 (Anmäl)   6/1 2017
Älskade varenda sekund av denna! Förbannat roliga och välskrivna karaktärer som spelas riktigt bra. Maguire gör sitt livs roll.
RustyFilm (Anmäl)   6/12 2016
En varm återhållsam komedi med en stämningsfull men lite absurd handling. Karaktärerna i filmen har getts ett djup som är utöver det vanliga när det gäller USA producerad film. Bra skådespeleri från bl.a. Michael Douglas och Tobey Maguire. Njutbart.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wonder Boys