Wonder Woman

Originaltitel: Wonder Woman
Regissör:Patty Jenkins
Utgivningsår:2017

Om Wonder Woman:

Innan hon blev Wonder Woman var hon Diana, prinsessa av Amazonerna, tränad att bli en oövervinnerlig krigare. Hon är uppvuxen på en skyddad paradisö men när en amerikansk pilot kraschar där och berättar om en massiv konflikt som härjar i världen utanför lämnar hon ön. Diana lämnar sitt hem, övertygad om att hon kan stoppa hotet. Tillsammans med människan slåss hon för att stoppa alla krig och upptäcker då inte bara sina fulla krafter utan även sitt sanna öde.

Titel: Wonder Woman
Regissör: Jorge R Gutierrez
År: 2014
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr, Fantasy
Manolos magiska resa

Gal Gadot, Chris Pine, Connie Nielsen, Robin Wright, Danny Huston, David Thewlis, Saïd Taghmaoui, Ewen Bremner, Eugene Brave Rock, Lucy Davis, Elena Anaya, Lisa Loven Kongsli, Ann Wolfe, Ann Ogbomo, Lilly Aspell, Emily Carey, James Cosmo

Allan Heinberg

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Krig

Hongkong, Italien, Kanada, Kina, Nya Zeeland, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Wonder Woman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wonder Woman (66 st)
Hanness (Anmäl)   21:34 19/10
Ganska besviken, hade väntat mig mer. Gal Gadot gör en utmärkt insats.
vonadel (Anmäl)   16:06 18/10
Hade ganska höga förväntningar på denna, m t p på det ganska höga betyget på IMDb t ex. Levde inte riktigt upp till dessa. Snyggt gjord, en del bra scener. Gillar både Gadot och Pine. Å andra sidan förekommer också ett gäng töntiga scener. Vissa scener med Ludendorff och Dr. Maru känns nästan parodiska. Och så är den för lång också. Varför måste de flesta filmer vara så jämra långa nu för tiden? Tycker det är dags att den trenden vänder nu. 6/10
ellaine (Anmäl)   19:05 16/10
Pinsamt dålig!
abnormal (Anmäl)   17:45 15/10
Den kunde knappast vara sämre än så här. Riktigt patetiskt manus med löjliga one-liners, irrationellt och inkonsekvent beteende samt platta karaktärer.
isecore (Anmäl)   20:15 13/10
Det här är en väldigt fånig film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wonder Woman