Betyg idag: 1 668 Besökare idag: 5 245

Originaltitel: Wonder Woman
Regissör:Patty Jenkins
Utgivningsår:2017

Om Wonder Woman:

Innan hon blev Wonder Woman var hon Diana, prinsessa av Amazonerna, tränad att bli en oövervinnerlig krigare. Hon är uppvuxen på en skyddad paradisö men när en amerikansk pilot kraschar där och berättar om en massiv konflikt som härjar i världen utanför lämnar hon ön. Diana lämnar sitt hem, övertygad om att hon kan stoppa hotet. Tillsammans med människan slåss hon för att stoppa alla krig och upptäcker då inte bara sina fulla krafter utan även sitt sanna öde.

Titel: Wonder Woman
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
X-Men: First Class
Titel: Modig
Originaltitel: Brave
Regissör: Mark Andrews, Brenda Chapman, Steve Purcell (II)
År: 2012
Regissör: Bryan Singer
År: 2014
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
X-Men: Days of Future Past

Gal Gadot, Chris Pine, Connie Nielsen, Robin Wright, Danny Huston, David Thewlis, Saïd Taghmaoui, Ewen Bremner, Eugene Brave Rock, Lucy Davis, Elena Anaya, Lisa Loven Kongsli, Ann Wolfe, Ann Ogbomo, Lilly Aspell, Emily Carey, James Cosmo

Allan Heinberg

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Krig

Hongkong, Italien, Kanada, Kina, Nya Zeeland, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Wonder Woman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wonder Woman (51 st)
psyche_delic (Anmäl)   06:01 17/8
Var de tvungna att göra den till en 80talskomedi?
Pillynilly (Anmäl)   21:35 11/8
Alltså... nej. Ska vi äntligen få en actionrulle med en tjej så kan vi väl snälla få en där bruden inte beter sig som en korkad bimbo 90% av filmen?!!?!
Kayuzuzu (Anmäl)   07:56 11/8
Äntligen en superhjältefilm om en kvinna! Inte fullt så feministisk som jag önskar men man får tydligen ta vad man får om man tillhör "minoriteten kvinna" år 2017. Hur som helst: riktigt snygg action, stundom rolig - men DC-filmer har inte samma charm som Marvel-filmer i min erfarenhet. Plotten är lite tunn men det är ju en origin-film. jag ser fram emot en uppföljare!
Wilsol (Anmäl)   02:26 8/8
Välgjord film bara 10 år för sent.
njacobsson (Anmäl)   13:51 6/8
Detta med att tycka till om en film är inte alls så självklart. Det beror på förväntningarna och vad man själv gillar. En film av Luc Besson har jag höga förväntningar av och en amerikansk collegefilm har jag låga förväntningar. Här hade jag faktiskt ganska låga förväntningar men den överraskade uppåt. Fast om den hade varit gjord av Luc Besson hade jag nog blivit besviken så ett betyg som kan kallas objektivt klarar jag inte ännu. Kände mig i alla fall glad när jag gick ut från salongen och det är väl värt något.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wonder Woman