Wonder Woman

Originaltitel: Wonder Woman
Regissör:Patty Jenkins
Utgivningsår:2017

Om Wonder Woman:

Innan hon blev Wonder Woman var hon Diana, prinsessa av Amazonerna, tränad att bli en oövervinnerlig krigare. Hon är uppvuxen på en skyddad paradisö men när en amerikansk pilot kraschar där och berättar om en massiv konflikt som härjar i världen utanför lämnar hon ön. Diana lämnar sitt hem, övertygad om att hon kan stoppa hotet. Tillsammans med människan slåss hon för att stoppa alla krig och upptäcker då inte bara sina fulla krafter utan även sitt sanna öde.

Titel: Batman v Superman: Dawn of Justice
Regissör: Jeannot Szwarc
År: 1984
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Supergirl

Gal Gadot, Chris Pine, Connie Nielsen, Robin Wright, Danny Huston, David Thewlis, Saïd Taghmaoui, Ewen Bremner, Eugene Brave Rock, Lucy Davis, Elena Anaya, Lisa Loven Kongsli, Ann Wolfe, Ann Ogbomo, Lilly Aspell, Emily Carey, James Cosmo

Allan Heinberg

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Krig

Hongkong, Italien, Kanada, Kina, Nya Zeeland, Storbritannien, USA
Diskussioner om Wonder Woman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wonder Woman (102 st)
wasteoftime (Anmäl)   02:32 14/7
Den klart bästa DCU-filmen hittills. Snygg action mestadels, en hel del fånerier, men de håller sig ändå inom rimliga gränser och en intressant origin-story. Klart positivt överraskad. Hade en tvåa på den ett tag, men känner så här i efterhand att jag inte riktigt kan motivera den. Om något lite för lång, och själva upplösningen är rätt meh… 0,0 på SH-skalan dock, för sin kompetenta superhjälteaction.
Sture Stenhög (Anmäl)   20:26 10/6
Jag har sett bättre och jag har sett sämre i den här genren. Första akten på ön tycker jag fungerar bäst, men sedan får jag allt svårare för Wonder Woman som karaktär. I princip är hon ju en religiös fanatiker som helt okritiskt tror på allt som hon har fått berättat för sig, och hon tror sig hela tiden veta bäst i en värld som hon tills nyligen inte ens visste existerade. Man kan invända att filmen gör en grej av just detta, men den gör det inte på ett speciellt intressant vis, och i vilket fall som helst så förändrar inte det att hon i större delen av filmen är en ganska irriterande karaktär. Kulturkrocks-temat som man försöker kräma humor ur har också gjorts betydligt bättre otaliga gånger tidigare, och det blir lite för många pöbelfigurer bland sidokaraktärerna. Men filmen är iaf bra regisserad och berättandet flyter på bra, samtidigt som jag uppskattar första världskriget-miljöerna. Så jag kan förstå att den går hem hos målgruppen, men för mig krävs det ofta att man avviker lite från det förväntade för att en superhjälte-film ska gå hem
bnw (Anmäl)   00:47 9/6
Visste inte att den skulle utspela sig så mycket i förfluten tid, men det var ju ett ballt grepp.
Kurosawafan (Anmäl)   13:00 3/6
helt OK men enorm besvikelse - skulle inte detta var något unikt ?
Tenchi (Anmäl)   09:56 27/5
Lite för mycket slow-motion. Lite för dålig CGI på sina ställen, blandat mer riktigt snygg CGI. Manuset hade sina upp och ned, likaså dialogen. Dom kunde gott ha skippat vissa dialoger helt. Kul att se en kvinnlig superhjälte igen!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wonder Woman