Betyg idag: 1 225 Besökare idag: 5 615

Originaltitel: Wonder Woman
Regissör:Patty Jenkins
Utgivningsår:2017

Om Wonder Woman:

Innan hon blev Wonder Woman var hon Diana, prinsessa av Amazonerna, tränad att bli en oövervinnerlig krigare. Hon är uppvuxen på en skyddad paradisö men när en amerikansk pilot kraschar där och berättar om en massiv konflikt som härjar i världen utanför lämnar hon ön. Diana lämnar sitt hem, övertygad om att hon kan stoppa hotet. Tillsammans med människan slåss hon för att stoppa alla krig och upptäcker då inte bara sina fulla krafter utan även sitt sanna öde.

Titel: Wonder Woman
Originaltitel: Supergirl
Regissör: Jeannot Szwarc
År: 1984
Supergirl

Gal Gadot, Chris Pine, Connie Nielsen, Robin Wright, Danny Huston, David Thewlis, Saïd Taghmaoui, Ewen Bremner, Eugene Brave Rock, Lucy Davis, Elena Anaya, Lisa Loven Kongsli, Ann Wolfe, Ann Ogbomo, Lilly Aspell, Emily Carey, James Cosmo

Allan Heinberg

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Krig

Hongkong, Italien, Kanada, Kina, Nya Zeeland, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Wonder Woman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wonder Woman (83 st)
ulpe01 (Anmäl)   10:15 13/12
Överraskande bra, och Gal Gadot är perfekt som Wonder Woman. Chris Pine spelar en klassisk flickvänsroll och gör det lysande. Är däremot omåttligt trött på "det var superhjältar som hjälpte till att besegra nazisterna"-storys. Som att de allierade soldaterna inte var hjältar nog på egen hand. Underhållande och en frisk fläkt i DC-träsket.
the Feber (Anmäl)   11:33 6/12
Visserligen bästa filmen än så länge i DC-universumet, men är lite svår att ta på allvar. Stort plus till Gadot som lyfter karaktären och filmen! I övrigt är filmen rätt förutsägbar och klyshorna alldeles för många. Slutfajten är rena tramset.
ledsenpirat (Anmäl)   21:43 25/11
Äh! Vilken smörja. Ett hån mot vuxen filmpublik.
JonteW (Anmäl)   08:19 25/11
Flams, trams mixat med CGI-stridsscener som mest ser ut som taget ur ett tv-spel. Och överanvänd slowmotion ala Matrix, som jag trodde var passé. Filmen har väldigt svårt att balansera allvar, komik, romans och action. Slutresultatet skulle kunna beskrivas som kalkonartad. Skådespelarna gör dock ett bra jobb på det dom har och jobba med...Svag 2:a
setterwall (Anmäl)   20:52 12/11
Inget ingen inte redan sett. Gal Gadot gör det bra under förutsättningar men tror hennes talang har mer att ge än blockbusters.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wonder Woman
Se filmen