Wood Job!

Originaltitel: Wood Job!
Regissör:Shinobu Yaguchi
Utgivningsår:2014

Om Wood Job!:

Yuki kuggar provet till Universitetet och får vänta ett år tills nästa chans. Samtidigt blir han dumpad av sin flickvän och hans liv slängs upp och ner. Men han bestämmer sig att söka till en skogsutbildning och jobbet visar sig vara svårare än vad han någonsin kunnat föreställa sig. Det finns dock ett ljus i tunneln för Yuki och det är tjejen som pryder broschyren till utbildningen ...

Shota Sometani, Masami Nagasawa, Naomi Nishida, Yoshimasa Kondo, Ken Mitsuishi, Akira Emoto, Yuki Furukawa, Hideaki Itō

Shiwon Miura, Shinobu Yaguchi

Komedi

Japan
Diskussioner om Wood Job!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wood Job! (2 st)
HerrNenne (Anmäl)   08:29 20/2
Grym film med otroligt vacker japansk nivå, ganska lågmäld humor, inga irriterande jobbiga problem bara för sakens skull och en fin historia i värdet av naturen och hårt arbete. Uppskattar också filmer som tassar förbi gränsen för det realistiska utan att göra en stor grej av det. Själva klimazen och sluten är okej men inte mer, men det gör inget när resten funkat så bra. Hade hört bra saker om denna, och alla dom infriades.
Sawatdeedrama (Anmäl)   22/9 2015
Vilken underbar och charmig feel good film! I början var jag lite skeptisk då vissa scener kändes lite väl överdrivna och stereotypiska, men ganska snart var jag helt uppslukad av filmen och dess karaktärer.