World War Z

Originaltitel: World War Z
Regissör:Marc Forster
Utgivningsår:2013

Om World War Z:

En anställd på FN tävlar mot tiden och ödet när han reser över hela världen i ett försök att stoppa utbrottet av en dödlig zombieepidemi.

Baserad på romanen World War Z av Max Brooks från år 2006.
Se filmen på iTunes

Regissör: Alfonso Cuarón
År: 2006
Genre: Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Mysterium
Children of Men

Brad Pitt, Mireille Enos, Daniella Kertesz, James Badge Dale, Ludi Boeken, Fana Mokoena, David Morse, Elyes Gabel, Abigail Hargrove, Sterling Jerins, Fabrizio Zacharee Guido, Peter Capaldi, Pierfrancesco Favino, Ruth Negga, Moritz Bleibtreu, David Andrews

Damon Lindelof, Drew Goddard, Matthew Michael Carnahan

Drama, Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Malta
Diskussioner om World War Z  (0 diskussioner)
Kommentarer om World War Z (364 st)
Rai (Anmäl)   04:44 15/9
Faktiskt, jag gillar den här filmen skarpt, även fast jag inte är vidare svag för zombie-filmer så är denna riktigt bra, speciellt när de sitter i flygplanet. Brad Pitt gör faktiskt en bra roll.
Sardukar (Anmäl)   13:18 30/8
Den här filmen har ungefär lika mycket gemensamt med boken som Avatar har med serierna om smurfarna. Den är fullständigt värdelös på alla sätt. Om de följt upplägget från boken hade de fått något som liknat "En vampyrs bekännelse", även den med Brad Pitt. Skillnaden är att Brad inte kunnat vara med i varje scen då det är meningen att man ska följa olika människoöden på olika platser.
Rift (Anmäl)   00:29 9/4
Oavbrutet och ovanligt spännande och nervkittlande, men väldigt tunn och ganska meningslös.
Pasi (Anmäl)   01:39 1/4
Tänk dig en klassisk äventyrsfilm, där man besöker sex antika städer på 120 minuter, jagade av mumier. Ja fast inte antika. Och av zombies.
McBEAST (Anmäl)   00:21 1/4
Var än huvudpersonen är händer en olycka och/eller katastrof. Allt är lugnt överallt, förrän han dyker upp och förstör hela situationen. Hemligt uppdrag där alla ska vara tysta? Glömde stänga av telefonen. Besöka stad där allt är relativt lugnt? Helt plötsligt ska alla börja sjunga. På ett plan där allt är lugnt? Dags för något att hända! Snark.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till World War Z
Se filmen