World War Z

Originaltitel: World War Z
Regissör:Marc Forster
Utgivningsår:2013

Om World War Z:

En anställd på FN tävlar mot tiden och ödet när han reser över hela världen i ett försök att stoppa utbrottet av en dödlig zombieepidemi.

Baserad på romanen World War Z av Max Brooks från år 2006.
Se filmen på iTunes

Regissör: Alfonso Cuarón
År: 2006
Genre: Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Mysterium
Children of Men

Brad Pitt, Mireille Enos, Daniella Kertesz, James Badge Dale, Ludi Boeken, Fana Mokoena, David Morse, Elyes Gabel, Abigail Hargrove, Sterling Jerins, Fabrizio Zacharee Guido, Peter Capaldi, Pierfrancesco Favino, Ruth Negga, Moritz Bleibtreu, David Andrews

Damon Lindelof, Drew Goddard, Matthew Michael Carnahan

Drama, Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Malta
Diskussioner om World War Z  (0 diskussioner)
Kommentarer om World War Z (362 st)
Rift (Anmäl)   00:29 9/4
Oavbrutet och ovanligt spännande och nervkittlande, men väldigt tunn och ganska meningslös.
Pasi (Anmäl)   01:39 1/4
Tänk dig en klassisk äventyrsfilm, där man besöker sex antika städer på 120 minuter, jagade av mumier. Ja fast inte antika. Och av zombies.
McBEAST (Anmäl)   00:21 1/4
Var än huvudpersonen är händer en olycka och/eller katastrof. Allt är lugnt överallt, förrän han dyker upp och förstör hela situationen. Hemligt uppdrag där alla ska vara tysta? Glömde stänga av telefonen. Besöka stad där allt är relativt lugnt? Helt plötsligt ska alla börja sjunga. På ett plan där allt är lugnt? Dags för något att hända! Snark.
Mysharry (Anmäl)   22:39 6/1
De låga förväntningarna kom på skam. Bättre än de flesta i genren (som jag inte ens gillar, förutom The Walking Dead). Spännande, med bara några få logiska eller tekniska luckor. Läckra zombies, och snygga miljöer. Inga s
kryttan (Anmäl)   7/7 2016
Det kan inte bli bra med zombiefilmer om det är PG11, Då blir det lika dåligt som World War Z. World War Z är en mycket dålig film. Usch. Fy. Kräks.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till World War Z
Se filmen