Wristcutters: A Love Story

Originaltitel: Wristcutters: A Love Story
Regissör:Goran Dukic
Utgivningsår:2006

Om Wristcutters: A Love Story:

En ung man som heter Zia tar livet av sig genom att skära upp handlederna när hans flickvän lämnar honom. När han vaknar upp så upptäcker han att han är i efterlivet. En sorts vänteplats för människor som har tagit livet av sig. Efter ett tag i en ganska meningslös existens där så får han reda på att kvinnan som han tog livet av sig för också har begått självmord. Han ger sig ut på en resa för att leta rätt på henne. Baserad på novellen Kneller's Happy Campers.

Titel: The Science of Sleep
År: 2005
Genre: Drama, Komedi
Film nr.: 32080
Allt är upplyst

Patrick Fugit, Shannyn Sossamon, Shea Whigham, Tom Waits, Will Arnett, Cameron Bowen, Leslie Bibb, John Hawkes, Mark Boone Junior, Abraham Benrubi, Sarah Roemer, Nick Offerman, Amy Seimetz, Azura Skye, Mikal P Lazarev, Clayne Crawford

Goran Dukic

Drama, Komedi, Romantik, Fantasy

Pizzeria Kamikaze

USA, Storbritannien

Recension Wristcutters: A Love Story

- eilonwy sätter betyg 4 och skriver:
Wristcutters är en svart komedi som tar fasta på det tragikomiska i tillvaron. Trots att den handlar om livet efter detta känns den väldigt jordnära. Dukic koncentrerar sig på att bygga en alternativ vardag i ett alternativt universum och lyckas ovanligt väl med det. Tack och lov håller han sig borta de från pretentiösa utläggningar om livet som man ofta stöter på i amerikanska independentfilmer. Istället...

Recension av Wristcutters: A Love Story - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVII Competition
Filmnummer: 41975
Diskussioner om Wristcutters: A Love Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wristcutters: A Love Story (167 st)
karlmats (Anmäl)   23:24 11/7
En skruvad liten charmrulle vars dystra premiss och stämning på nåt sätt ändå blir lite uppiggande. Det är en roadmovie med tre skådisar som kompletterar varandra bra och förstagångsregissören Dukic lyckas vara ganska kreativ ändå med små medel. 4an som jag satte för 10 år sen ryker, men jag blir glad av att se den här och den grejar en 3a utan problem. Sossamon är fortsatt lite av en favoritskådis i såna här halvskumma roller och nog är det svårt att inte sjunga med till balkanlåten Underground. ------- 3/2-09 4an får stå kvar, härligt foto och även om man överanstränger sig för att vara indierolig så lyckas det mesta och det är en skön känsla rakt igenom. Accenthumorn lyckas för ovanlighetens skull i ryssen men Sossamon stjäl som vanligt showen.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   20/8 2017
Vad är det här för flum?
Paramis (Anmäl)   10/3 2017
Helt klart lite annorlunda och därmed sevärd ! Jag gillade ryssen.
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/11 2016
Ganska intressant film med väldigt bra skådespelare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wristcutters: A Love Story