X-Men 2

Originaltitel: X2
Regissör:Bryan Singer
Utgivningsår:2003

Om X-Men 2:

En grupp mutanter, som bara önskar leva i fred med vanliga människor, tvingas av det skälet eliminera den man som är inriktad på att förgöra dem.

Titel: X-Men: First Class
Originaltitel: X-Men: Days of Future Past
Regissör: Bryan Singer
År: 2014
X-Men: Days of Future Past

Hugh Jackman, Patrick Stewart, Ian McKellen, Famke Janssen, Halle Berry, Anna Paquin, Brian Cox, Rebecca Romijn, Alan Cumming, James Marsden, Bruce Davison, Kelly Hu, Shawn Ashmore, Aaron Stanford, Cotter Smith, Daniel Cudmore, Michael Reid MacKay

Michael Dougherty, Dan Harris, David Hayter

Action, Äventyr, Science Fiction

X-2, X-Men 2: X-Men United

USA, Kanada

Recension X-Men 2

- JoeZ sätter betyg 4 och skriver:
Ännu ett slag för mutanterna. X - Men 2 handlar om hur mutanter har börjat sprida sig över jorden. Människor fylls med rädsla. Handlingen tar plats hos Xaviers skola, där han tar emot mutanter och tränar och lär upp dem och deras krafter. Det hela inleds när en mutant ska mörda den amerikanska presidenten men misslyckas. Detta gör att människor vill ha bort mutanterna. X - Men 2 har vissa fördelar....

Recension av X-Men 2 - Läs hela!

Med i listor: Science Fiction Top 50, Superhjältar
Diskussioner om X-Men 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om X-Men 2 (617 st)
Rai (Anmäl)   5/3 2018
Jag kan bara inte med dom totalt värdelösa filmerna och nog ärligt bara skum tittat på dom har filmerna!
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
Sarakin76 (Anmäl)   30/5 2017
Liker.
Krille80 (Anmäl)   29/10 2014
Mutanterna är tillbaka. Mer actionladdad och spännande än ettan Jag säger välkommen till Nightcrawler. Hugh Jackman är perfekt i rollen som Wolverine. Bra underhållning. 5-
martin eden (Anmäl)   12/8 2014
[rek 3.] Finfin underhållning som främst fokuserar på actionsekvenser. Parallellerna till andra världskriget och förföljelsen av judar är ytlig och ganska smaklös. Men det är ett ganska substanslöst actionäventyr som underhåller, men inte mycket mer. Bra. 3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till X-Men 2