X-Men: Dark Phoenix

Originaltitel: Dark Phoenix
Regissör:Simon Kinberg
Utgivningsår:2019

Om X-Men: Dark Phoenix:

Under ett räddningsuppdrag i rymden träffas Jean Grey av en mystisk kraft som nästan dödar henne. När hon återvänder hem gör kraften henne inte bara starkare utan också extremt instabil. I takt med att Jean alltmer tappar kontrollen tvingas X-Men att enas – inte bara för att rädda en av sina egna – utan också för att rädda världen från de utomjordingar som vill utnyttja kraften till att ta över universum.

Sophie Turner (I), James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Nicholas Hoult, Tye Sheridan, Alexandra Shipp, Kodi Smit-McPhee, Evan Peters, Jessica Chastain, Olivia Munn, Daniel Cudmore, Lamar Johnson, Ato Essandoh, Evan Jonigkeit

Simon Kinberg

Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om X-Men: Dark Phoenix  (0 diskussioner)
Kommentarer om X-Men: Dark Phoenix (6 st)
miguelmetal (Anmäl)   23:43 13/6
En njutning från början till slut! En klockren femma!
myslas (Anmäl)   22:28 13/6
X-Men goes Matrix, typ, och så jäkla illa som recensionerna gjort gällande är det inte. Jämfört med urusla Apocalypse är det här rena mästerverket. Det är väldigt mörkt och rätt bombaskiskt utan att det blir tråkigt. Visst kunde historien utvecklats mer och det är också anledningen till att jag inte ger ett högre betyg.
mazquara (Anmäl)   17:57 10/6
antiklimax
Jaganatha (Anmäl)   23:49 8/6
Sämsta X-Men-filmen jag har sett. Bleka skådespelarinsatser och allt är bara en kliché staplad ovanpå en annan. Zzzzznarkigt!
KurtKarlsson (Anmäl)   17:28 8/6
Bra