X monstret från rymden

Originaltitel: Uchu daikaijû Girara
Regissör:Kazui Nihonmatsu
Utgivningsår:1967

Om X monstret från rymden:

Från månstationen för rymdskeppet med sig en glittrande spor för vetenskaplig analys till jorden. Sporen försvinner och i stället uppenbarar sig "Monstret från rymden". Ett monster, som ingen modern armé kan stoppa. Hela världen är i fara.

Titel: Destination Inner Space
Regissör: Ib Melchior
År: 1959
Genre: Science Fiction
The Angry Red Planet

Toshiya Wazaki, Peggy Neal, Eiji Okada, Shinichi Yanagisawa, Itoko Harada, Franz Gruber

Moriyoshi Ishida, Eibi Motomochi, Kazui Nihonmatsu

Skräck, Science Fiction

Monstret från rymdenThe X from Outer SpaceBig Space Monster Guilala

Japan
Diskussioner om X monstret från rymden  (0 diskussioner)
Kommentarer om X monstret från rymden (7 st)
Gordyal (Anmäl)   25/11 2015
Rätt så charmig film. Fina rymdskepp, fin månbas, fina flygplan, fina tanks och fint när hus och broar rasar. Fast allra finast är förstås Guilala som är jättefin. Och jättearg. Vi bjuds även på en fantastiskt rafflande jaktscen. Med andra ord; en hel del godbitar. Men visst blir det aningen tjatigt, och visst är det tämligen ointressant när det inte är så där fint. (6/15)
kungkalas (Anmäl)   24/11 2015
Fin musik och schyssta rymdskeppsmiljöer skapar en trivsamt kitschig 60-talsstämning. Tyvärr är storyn inte särskilt smart och det blir sällan riktigt spännande.
JeremyClarkson (Anmäl)   16/10 2015
Fantastiskt B:ig monster-/rymdfilm. Klarar sig med nöd och näppe från en 1:a tack vare att hon som spelar Michiko är hissnande vacker, påminner t.o.m. lite om Chiaki Kuriyama till utseendet. Inte fick vi se något av Peggy Neals underbara bakdel heller, sorgligt.
Kvalsternackan (Anmäl)   15/7 2013
En av de bästa monsterfilmerna jag sett. I många Godzillafilmer tycker jag att den mänskliga intrigen är supertrist, men här har de lyckats engagera även där-
Anduin (Anmäl)   20/12 2008
Såg Klubb Super 8:as visning av den på biograf Tellus. Riktigt skön, bra monsteraction med humor, fast en hel del oavsiktlig då... Kan även rekommendera Super monster.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till X monstret från rymden