XXY

Originaltitel: XXY
Regissör:Lucía Puenzo
Utgivningsår:2007

Om XXY:

Historien om Alex, en femtonåring som föddes tvåkönad, och hennes familjs och vänners relationer till hennes tillstånd i ett fiskarsamhälle i Uruguay.

Titel: Mitt liv i rosa
Regissör: Melanie Pelletier Poirier
År: 2014
Film nr.: 120099
Herma, XXY intersex

Inés Efron, Ricardo Darín, Carolina Pelleritti, Germán Palacios, Martín Piroyansky, Valeria Bertuccelli, Guillermo Angelelli, César Troncoso

Lucía Puenzo

Drama

Argentina, Frankrike, Spanien
Med i listor: Sofia Int. Film Festival 2008 - långfilmer
Diskussioner om XXY  (0 diskussioner)
Kommentarer om XXY (16 st)
JimCarrey (Anmäl)   29/12 2012
Bra. Obegriplig relation mellan birollspojken och hans pappa som inte knyter an till resten. Karismatisk huvudperson
Sofftlan (Anmäl)   14/9 2012
Den hade ju jättemycket! Tyckte att föräldraperspektivet för en gångs skull var det som höll allt samman
alvizz (Anmäl)   28/3 2012
Snygg men en story som aldrig riktigt landar i något. All credd till tematiken men dessvärre gillade jag inte alls hur Alex skildras. Tror definitivt att man hade kunnat skildra förvirringen och ångesten utan att framställa hen som total psykotisk. Tycker inte direkt att det bidrar till en strävan mot acceptans heller.
FarbrorKit (Anmäl)   24/11 2011
Jag gillade fan. Den var ganska vanlig, men den var jävligt snygg och det kändes ändå som en rätt vettig gestaltning av problematiken, jag gillar att Alex får vara så jävla urflippad utan att det går överstyr och att relationen mellan Alvaro och hens föräldrar är så ansträngd. Jag gillar att farsan är sådär farsan-ig på ett sätt som fäder sällan(ish) tillåts vara på film.
Tonti (Anmäl)   22/11 2011
Intressant och ovanlig tematik i en väldigt vanlig och halvintressant film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till XXY