Yes Man

Originaltitel: Yes Man
Regissör:Peyton Reed
Utgivningsår:2008

Om Yes Man:

Carl Allen går med i ett självhjälpsprogram som baseras på en enda regel: säg ja till allt. Genom att släppa lös "ja-krafterna" förändras Carls liv på häpnadsväckande och oväntade sätt, men han upptäcker snart att de nyfunna och obegränsade möjligheterna har sina nackdelar.

Titel: Liar, Liar
Regissör: Marcos Siega
År: 2008
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Chaos Theory

Jim Carrey, Zooey Deschanel, Bradley Cooper, John Michael Higgins, Rhys Darby, Danny Masterson, Fionnula Flanagan, Terence Stamp, Sasha Alexander, Molly Sims, Brent Briscoe, Rocky Carroll, John Cothran, Spencer Garrett, Vivian Bang, Luis Guzmán

Nicholas Stoller, Jarrad Paul, Andrew Mogel

Komedi, Romantik

USA, Storbritannien

Recension Yes Man

- Molestaire sätter betyg 3 och skriver:
I "Yes Man" är det Jim Carrey som spelar den tillbakadragna soffliggaren Carl Allen som övertalas att gå med i ett program där man uppmanas "säga ja" till livet genom att säga ja till i stort sett allt och alla. Detta öppnar självklart för en kavalkad av situationskomik, vilket Carrey ju är en mästare på. Upplägget är snarlikt det i "Liar, Liar" från 1997 då han inte tilläts ljuga på ett helt år. Detta gör olyckligtvis att man hela tiden sitter med lite Wallander-känsla i magen då man ser "Yes Man", det känns helt enkelt aningen massproducerat.

Recension av Yes Man - Läs hela!

Diskussioner om Yes Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Yes Man (555 st)
Zarquon (Anmäl)   2/8 2018
Banal, men trevlig och småmysig. Utom ett par tråkiga cringehumor-scener.
Starkbröl (Anmäl)   20/7 2018
En bagatell förstås, men en trevlig och positiv bagatell utan moralpredikningar. Stark trea.
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Inte min typ av film!!
wasteoftime (Anmäl)   4/3 2017
Detta kanske är den sista "riktiga" Jim Carrey-filmen som gjordes. Även om den innehåller lite seriösare inslag, så är det ju en Jim Carrey i storform man får se glimtat till mellan varven. Och det är roligt, gripande, tramsigt, fint och allt annat möjligt, väldigt nära en trea, men det når inte riktigt dit, i sina bästa stunder är det dock väldigt bra.
Tutan (Anmäl)   8/2 2017
Okej film