You Were Never Really Here

Originaltitel: You Were Never Really Here
Regissör:Lynne Ramsay
Utgivningsår:2017

Om You Were Never Really Here:

Joe, en svårt traumatiserad krigsveteran och brutal hitman, utför olika former av våldsamma uppdrag åt kunder med krav på diskretion. Han är känd för att vara effektiv och pålitlig, men när han får i uppdrag att hitta en känd politikers försvunna tonårsdotter utvecklas fallet på ett oväntat sätt.

Titel: Taxi Driver
Regissör: David Fincher
År: 2014
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Gone Girl

Joaquin Phoenix, Ekaterina Samsonov, Judith Roberts, Alex Manette, John Doman, Frank Pando, Vinicius Damasceno, Scott Price, Ryan Martin Brown, Alessandro Nivola, Dante Pereira-Olson, Kate Easton, Jonathan Wilde

Lynne Ramsay

Drama, Thriller, Mysterium

USA, Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om You Were Never Really Here  (0 diskussioner)
Kommentarer om You Were Never Really Here (32 st)
Spook (Anmäl)   18:32 4/3
loved it! en mörkare och mer brutal version av "en man som heter ove"
Bozze80 (Anmäl)   13:24 5/2
Riktigt snyggt och närgånget foto, oklart om Phoenix är bra eller bara sig själv, oavsett så passar han perfekt i rollen. Som film är den något av en berg- och dalbana, vissa delar, som hans kamp mot sitt inre, är utmärkta, andra, t.ex. allt med mamman, bara intetsägande och märkliga. Som helhet klart underhållande, men långt ifrån ett mästerverk.
fridenpaden (Anmäl)   16:32 1/1
Äh, började röra på sig efter 45 minuter men kom ändå aldrig till skott...mer hammare än skott.
haajen (Anmäl)   21/12 2018
Fantastisk regi, foto och spel av Phoenix. Inte mycket story men som närstudie av ett sargat psyke är den storartad.
Bumbi78 (Anmäl)   9/12 2018
Överskattad och pretentiöst när det försöks göra tillbakalutat drama på en yrkesmördare med ptsd. Genres kan blandas och bli bra, men Taxi Driver Jr blir tyvärr intetsägande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till You Were Never Really Here