You Were Never Really Here

Originaltitel: You Were Never Really Here
Regissör:Lynne Ramsay
Utgivningsår:2017

Om You Were Never Really Here:

Joe, en svårt traumatiserad krigsveteran och brutal hitman, utför olika former av våldsamma uppdrag åt kunder med krav på diskretion. Han är känd för att vara effektiv och pålitlig, men när han får i uppdrag att hitta en känd politikers försvunna tonårsdotter utvecklas fallet på ett oväntat sätt.

Titel: Taxi Driver
Regissör: Christoffer Boe
År: 2011
Genre: Drama, Thriller
Beast

Joaquin Phoenix, Ekaterina Samsonov, Judith Roberts, Alex Manette, John Doman, Frank Pando, Vinicius Damasceno, Scott Price, Ryan Martin Brown, Alessandro Nivola, Dante Pereira-Olson, Kate Easton, Jonathan Wilde

Lynne Ramsay

Drama, Thriller, Mysterium

USA, Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om You Were Never Really Here  (0 diskussioner)
Kommentarer om You Were Never Really Here (36 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   21:28 9/6
Jag kan tyvärr inte få det här till något annat än en pretentiösare och mindre insiktsfull version av Taxi Driver. Joaquin Phoenix är väldigt bra, men med en regissör som hela tiden vill sätta sig själv i centrum, så blir det dessvärre förgäves. Jag är inte alls förvånad över att det är samma regissör som gjorde We Need to Talk About Kevin, båda filmerna tar upp tunga ämnen utan att ha något att säga om dem. Att vara intresserad av intressanta saker är trots allt inte samma sak som att vara intressant
kryttan (Anmäl)   08:01 20/5
Precis så bra som mina förväntningar på den. Joaquin är fortfarande en av mina favvisar och visar det gång på gång vilken kompetent skådis han är. fantastiskt foto och snyggt överlag. Hade jag inte vetat att vem som regisserat hade jag nog gissat på Refn. Skitbra!
Christofer (Anmäl)   13:45 24/4
Svår på fel sätt. Stundtals B-betonad. Psykedelisk från och till, vilket inte funkade för mig. JP är ju en knepig skådis dessutom.
Djason (Anmäl)   22:08 27/3
Skum film som man nästan kan tro att pretentiöse Nicolas Winding Refn har regisserat. Phoenix bra men sen är det inte mycket mer.
Spook (Anmäl)   18:32 4/3
loved it! en mörkare och mer brutal version av "en man som heter ove"
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till You Were Never Really Here