Du kommer att möta en lång mörk främling

Originaltitel: You Will Meet a Tall Dark Stranger
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2010
Antal betyg:2021 betyg

Om Du kommer att möta en lång mörk främling:

Alfie och Helena är gifta och så är även deras dotter Sally, med Roy. Men under den harmoniska ytan döljer sig ett emotionellt kaos hos bägge paren. När Alfie plötsligt lämnar Helena för att ta igen sin förlorade ungdom med den frisinnade Charmaine överger Helena allt vad rationellt beteende står för och lägger sitt liv och öde i händerna på en ytterst tvivelaktig spåkvinna. Samtidigt blir dottern Sally kär i sin stilige chef Greg, men Roy deppar inte ihop för det, utan blir som besatt av den mystiska Dia vars blick han möter genom ett fönster tvärs över gården.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Barnaby Southcombe
År: 2012
Genre: Drama, Thriller
Jag, Anna

Naomi Watts, Josh Brolin, Gemma Jones, Anthony Hopkins, Freida Pinto, Antonio Banderas, Lucy Punch, Roger Ashton-Griffiths, Pauline Collins, Anna Friel, Fenella Woolgar, Theo James, Ewen Bremner, Alex Macqueen, Neil Jackson, Anupam Kher, Meera Syal

Woody Allen

Drama, Komedi, Romantik

Spanien, USA
Diskussioner om Du kommer att möta en lång mörk främling  (0 diskussioner)
Kommentarer om Du kommer att möta en lång mörk främling (124 st)
päronanton (Anmäl)   31/8 2018
Ja den var okej.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Roswall (Anmäl)   9/8 2017
Allt talar egentligen för en tvåa. Men känslan ger den en trea.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Mycket förvecklingar och trassliga relationer är det. Men det är underhållande och småroligt också, precis som det brukar när Woody Allen är igång. (mängder av film från WA, snittar han med en om året? Eller ere värre). Ofta härlig swingjazz i bakgrunden. Men hur är det med slutet?
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Jag brukar inte gilla Woody Allen och detta är inget undantag. Tråkig och intetsägande skitfilm utan handling.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Du kommer att möta en lång mörk främling
Se filmen