You'll Die at Midnight

Originaltitel: Morirai a mezzanotte
Regissör:Lamberto Bava
Utgivningsår:1986

Om You'll Die at Midnight:

Polisen Nicola Levi bråkar med sin fru och lämnar lägenheten abrupt. Han uppsöker vännen och terapeuten Anna Berardi i hopp om att få ett gott råd. Istället blir han misstänkt för mordet på frun...

Paolo Malco, Lara Wendel, Leonardo Treviglio, Valeria D'Obici

Lamberto Bava, Dardano Sacchetti

Thriller, Skräck

Midnight Killer

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om You'll Die at Midnight  (0 diskussioner)
Kommentarer om You'll Die at Midnight (12 st)
niebaotan (Anmäl)   6/12 2015
Mja, inte alls vad jag vantat mig av Bava jr. En del hyggliga scener men alldeles for ointressant.
Starving Insec (Anmäl)   30/12 2010
Ledtemat av Claudio Simonetti ger filmen en tvåa istället för en etta. Vääääldigt trög, mord- och blodfattig giallo där allt är ointressant: Karaktärerna, mördaren, motivet, morden. Enda giallon Lamberto lyckats få till är Delirium.
dudson (Anmäl)   19/9 2010
Rätt Sen och Bra Giallo"" Dusch- scenen går inte av för Hackor direkt!! En film som borde bli mera Lättåtkommlig!! för det är den Värd....
schramm (Anmäl)   11/9 2010
Rätt bra giallo, även om mycket är stulet från Argento och Martino. Trevlig stämning, fin musik och slutet är bedrövligt puckat. Precis som en bra giallo ska vara
idd (Anmäl)   15/7 2010
ovanligt bra för att va bava jr men mer än ett starkt godkänt (2+) blir det tyvärr inte.. mkt för att det ju inte känns så mkt som ett mysterium förrän i slutet å den twisten är bara för jävla kass..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till You'll Die at Midnight