Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 683

Originaltitel: Young Adult
Regissör:Jason Reitman
Utgivningsår:2011

Om Young Adult:

Författaren Mavis Gary återvänder till sin lilla hemstad för att återuppleva sin tonårs glansdagar och återfå sin lyckligt gifte ungdomskärlek.

Titel: Sherrybaby
Regissör: Jonathan Demme
År: 2015
Genre: Drama, Komedi
Ricki and the Flash

Charlize Theron, Patton Oswalt, Patrick Wilson, Elizabeth Reaser, Collette Wolfe, Jill Eikenberry, Richard Bekins, Mary Beth Hurt, Kate Nowlin, Jenny Dare Paulin, Rebecca Hart, Louisa Krause, Brian McElhaney, Hettienne Park, John Forest, Rightor Doyle

Diablo Cody

Drama, Komedi

Recension Young Adult

- rikirock sätter betyg 3 och skriver:
Mavis Gary, författare av tonårslitteratur, som återvänder till sin lilla hemstad för att återuppleva sina tonårs glansdagar och återfå sin lyckligt gifte ungdomskärlek. Hemkomsten visar sig dock vara svårare än väntat, och Mavis knyter därför en oväntad pakt med en tidigare klasskamrat som inte heller riktigt kunnat gå vidare efter high school-tiden. Här gör Charlize Theron ett fantastiskt skådespel....

Recension av Young Adult - Läs hela!

Diskussioner om Young Adult  (0 diskussioner)
Kommentarer om Young Adult (101 st)
badpanda1606 (Anmäl)   19:46 28/1
Tragisk men komisk film på ett sätt. Stundtals oerhört obekväm men, den håller fast mig hela filmen ut.
dafreakish (Anmäl)   21:17 22/1
Tragisk historia om tragisk person med bekräftelsebehov och sociala problem. Theron och Oswalt är perfekta som den omaka duon som bygger upp en osannolik vänskap. Det här är amerikansk diskbänksrealism och jämfört med den brittiska motsvarigheten blir det varken lika gripande eller trovärdigt. Men det är för den sakens skull inte alls dåligt.
deswhip (Anmäl)   13/8 2016
Annorlunda film på det viset att den handlar om "messed up people" med väldigt politiskt inkorrekta idéer och åsikter. Och är liksom på deras sida, typ. Det brukar ju annars vara förbehållet endast komedier. Så det var ju lite uppfriskande för en sån som mig. :)
Korben_Dallas (Anmäl)   11/12 2015
Mm, verkligen, de är bra.
Krille80 (Anmäl)   12/1 2015
Regissören Jason Reitman och manusförfattaren Diablo Cody återförenas här för första gången sedan filmen "Juno". Det är en historia som levererar ett mörker med obehag och några delar humor. Personligen tycker jag historien är tunn och inget imponerande. Vad som imponerar är dock Charlize Theron och Patton Oswolt. Alla scener de har tillsammans är helt underbara. I dessa scener tycker jag mycket om filmen men utöver dessa så glimtar det till för sällan för ett högt betyg. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Young Adult
Se filmen