Young Guns II

Originaltitel: Young Guns II
Regissör:Geoff Murphy
Utgivningsår:1990

Om Young Guns II:

Tar vid där ettan slutade och berättar om de två sista åren i Billy the Kids liv. Ligan är på flykt genom New Mexico och måste både lura och skjuta sina fiender för att överleva.

Titel: Young Guns
År: 1994
Genre: Western
Frank and Jesse
Titel: Made of Steel
Originaltitel: Beyond the Law
Regissör: Larry Ferguson
Regissör: Rob Cohen
År: 1993
Genre: Drama, Action
Dragon - historien om Bruce Lee

Christian Slater, Viggo Mortensen, Lou Diamond Phillips, Emilio Estevez, Kiefer Sutherland, James Coburn, Alan Ruck, Robert Knepper, Bradley Whitford, Balthazar Getty, Tracey Walter, Leon Rippy, R D Call, William Petersen, Scott Wilson, Jenny Wright

John Fusco

Drama, Komedi, Action, Western, Krig

Young Guns 2

Med i listor: Billy the Kid
Diskussioner om Young Guns II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Young Guns II (101 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Sture Stenhög (Anmäl)   7/9 2017
Snäppet sämre än den redan halvtaskiga första filmen. Jag tycker att båda hamnar i det där mellanläget där de blir för oseriösa för att ta på allvar, men inte flippade nog för att det ska bli kul. Här finns heller inte mycket till story, och det är allmänt rörigt berättat. Behållningen ligger även denna gång i skådespelarna. Emilio Estevez, Kiefer Sutherland, och Lou Diamond Phillps är en skön trio, och jag gillar att en gammal räv som James Coburn dyker upp. Birollerna i övrigt är ju också fullspäckade av kända namn. Men tyvärr kan ingen av dem rädda det här spektaklet
celec (Anmäl)   26/4 2015
smått seg och oengagerade film i mina ögon. Många scener är rörigt gjorda så det svårt att se vem som skjuter på vem. emilo är rätt skön och skådisarna gör inte bort sig däremot gör regissören och manusförfattararen det.
Krille80 (Anmäl)   16/11 2014
En värdig uppföljare som dock inte riktigt kommer upp i samma klass som sin föregångare. Skön och tempofylld västern med en del komiska inslag. Lite svagare manus än den första filmen och skapad med något mindre inlevelse.
ClintanTheKing (Anmäl)   8/11 2013
Överträffar faktiskt ettan på alla plan. Estevez är bara för förbaskat klockren som "the Kid". Störtskön var ordet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Young Guns II