Young Guns

Originaltitel: Young Guns
Regissör:Christopher Cain
Utgivningsår:1988

Om Young Guns:

Lincoln County, New Mexico 1878. Sex män rider ut. Var och en bär på en blodig hämnd. Ledaren är William H Bonney. Tidningarna kallar honom Billy the Kid på grund av hans ringa ålder. En legend är på väg att skapas.
Se filmen på Netflix

Regissör: Clint Eastwood
År: 1992
Genre: Western
De skoningslösa

Dermot Mulroney, Emilio Estevez, Kiefer Sutherland, Charlie Sheen, Terence Stamp, Lou Diamond Phillips, Casey Siemaszko, Jack Palance, Terry O'Quinn, Sharon Thomas Cain, Alice Carter, Patrick Wayne

John Fusco

Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Western

Med i listor: Billy the Kid, Western Top 50
Diskussioner om Young Guns  (0 diskussioner)
Kommentarer om Young Guns (171 st)
karlmats (Anmäl)   21:49 20/8
Sjukt imponerande cast och roligt att se bröderna brothers i samma rulle. Det finns ju trots allt ingen här inne som kan nämna en bättre skådis än Emilio Estevez. Kul att se Locke från Lost också. En ung Kiefer ser skrämmande mycket ut som Benedikt från serien Dag. Filmen då? Nja det är ett hejvilt skjutande och en massa orimliga händelser, förmodligen var den roligare att spela in än att titta på, nånting gör att jag inte riktigt kan ta det här på allvar men 2an är ändå ganska stark, det är trots allt ändå en skjutgalen Emilio i huvudrollen.
Harford (Anmäl)   19:40 14/3
En gräslig historia med dåligt manus, ännu sämre skådespeleri och usel regi. Det är närmast pinsamt att så många begåvade skådespelare gör ett sånt här bottennapp. Musiken är hemsk och enormt fel på alla sätt.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Sture Stenhög (Anmäl)   13/12 2014
Jag gillar både Brat Pack och westernfilmer, så jag känner att jag borde gilla denna, men efter att nu ha givit den en andra chans så får jag nog helt enkelt konstatera att det är nåt som skär sig i den kombinationen. Visst tycker jag att det är lite kul att se den här härliga 80-tals-ensemblen, men tyvärr känns de flesta ganska felcastade. Jag kan inte riktigt ta det här gänget på allvar som cowboys, och speciellt kul är inte filmen heller, tvärtom blir de flesta pangpang-scenerna lite trista. Några bra scener och ett allmänt välbehag av att beskåda Emilio blir det, men tyvärr inte så mycket mer än så
Supernaut (Anmäl)   21/11 2014
Inte så bra egentligen, men osar av charm och one-liners.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Young Guns