Youngblood

Originaltitel: Youngblood
Regissör:Peter Markle
Utgivningsår:1986

Om Youngblood:

17-årige Dean drömmer om en proffskarriär som ishockeyspelare. Han blir antagen till Hamilton Mustangs, men upptäcker att det krävs mer av honom än att bara spela hockey.

Titel: Ta chansen!
Regissör: Rob Bowman
År: 1993
Genre: Komedi, Äventyr
Airborne

Rob Lowe, Patrick Swayze, Cynthia Gibb, Fionnula Flanagan, Ed Lauter, Keanu Reeves, Jim Youngs, Ken James (I), Eric Nesterenko, George J Finn, Peter Faussett, Walker Boone, Martin Donlevy

John Whitmore, Peter Markle

Drama, Romantik

Med i listor: Ishockey
Diskussioner om Youngblood  (0 diskussioner)
Kommentarer om Youngblood (114 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Med ett manus som hämtat ur Rekord-magasinet årgång -58 har detta stor charm. Visst är det klichéartat och förutsägbart men det finns plats för en sån här rulle också.
Misslovemovie (Anmäl)   20/3 2016
Helt ok, är dock inget hockeyfan men det kan väl aldrig bli fel med Rob Lowe och Patrick Swayze i samma film)
BrutusBeefcake (Anmäl)   13/9 2015
Rob Lowe, Patrick Swayze, ishockey och 80-tal. Det kan ju inte gå fel - och det gör det ju inte heller. Prickar rätt överallt vad det gäller känsla och ostighet. Det enda som saknas är ett riktigt bra ledmotiv. Trots att soundtracket på det stora hela har en skön 80-tals känsla, men det sätter sig inte på minnet. Annars var detta smått fantastiskt! (10/15)
Dutch (Anmäl)   14/5 2015
Den får 2 i betyg endast för att det är hockey och 80-tal.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Youngblood