Zatoichi

Originaltitel: Zatôichi
Regissör:Takeshi Kitano
Utgivningsår:2003

Om Zatoichi:

Zatoichi är blind och försörjer sig på att spela hasardspel och ge massage. Men han är också mästerlig på att hantera ett svärd, vilket många skurkar får erfara.
Se filmen på Plejmo

Regissör: James Huth
År: 1998
Genre: Komedi, Kriminalare
Serial Lover

Tadanobu Asano, Takeshi Kitano, Akira Emoto, Ittoku Kishibe, Michiyo Ookusu, Yûko Daike, Saburô Ishikura, Gadarukanaru Taka, Daigorô Tachibana, Yui Natsukawa, Kohji Miura

Takeshi Kitano

Drama, Komedi, Action, Kriminalare

Takeshi Kitano's Zatoichi

Japan

Recension Zatoichi

- Teolinda sätter betyg 4 och skriver:
Zatoichi är en legendarisk karaktär i Japan. Det finns ett trettiotal (?) filmer och tv-serier om honom. Detta är en ny Zatoichi-film, skådespelaren är utbytt och det är väldigt länge sen den sista av de äldre filmerna kom ut. Zatoichi-fansen var mycket spända på detta och jag tror det finns delade meningar om resultatet. Filmen är gjord av den berömde Takeshi Kitano. Det är också han som spelar huvudrollen,...

Recension av Zatoichi - Läs hela!

Med i listor: People's Choice Award i Toronto
Diskussioner om Zatoichi  (0 diskussioner)
Kommentarer om Zatoichi (362 st)
Zebulonm (Anmäl)   01:13 19/8
Helt okey.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
kayzn (Anmäl)   7/7 2014
Så bra det kan bli!
Shilliboo (Anmäl)   29/1 2014
Lite för mycket riverdance för min smak mot slutet..
Engravadlax (Anmäl)   9/8 2013
Herregud vad ful CGI. Musiken är också rätt kass, låter som första Age of Empires, lol. Takeshi Kitano passar i alla fall som Zatoichi, eller åtminstone som blind; precis som folk födda blinda har han samma slappa gamla ansiktsuttryck som i alla (ALLA) sina filmer. I denna har han i alla fall en ursäkt. I övrigt inte dåligt--det är snygg kinematografi, sjysst foto (trots CGI), bra utförande (bortsett från CGI)--det engagerar mig bara inte. (5/10) Tycker däremot att Kitano borde fortsätta göra chambara, han gör det ändå mycket bättre än Miike.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Zatoichi