Zebraman

Originaltitel: Zeburâman
Regissör:Takashi Miike
Utgivningsår:2004

Om Zebraman:

År 2010. Den misslyckade läraren och familjefadern Shinichi försöker rymma från vardagslivet genom att klä ut sig till superhjälten Zebraman. Trots att tv-serien från 70-talet om superhjälten bara varade i sju avsnitt hindrar det inte Shinichi från att leva ut sin fantasi i en hemgjord zebrakostym. Han får mer än han önskat sig när hans svart/vit-klädda alter ego verkar vara det enda som står mellan absolut ondska och ett lyckligt slut.

Titel: Defendor
Genre: Action
Zebraman 2: Attack on Zebra City
Titel: Super
Originaltitel: Super
Regissör: James Gunn (II)
År: 2010
Regissör: Yukihiko Tsutsumi
År: 2008
Genre: Fantasy
20th Century Boys: Chapter One

Ren Ôsugi, Shô Aikawa, Akira Emoto, Yui Ichikawa, Kyoka Suzuki, Atsurô Watabe, Koen Kondo, Teruyoshi Uchimura, Naoki Yasukôchi, Keisuke Mishima

Kankurô Kudô

Komedi, Action, Science Fiction

Zeburaaman

Japan
Filmnummer: 20556
Diskussioner om Zebraman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Zebraman (26 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
cm_rollo (Anmäl)   7/7 2012
tänkte nog sätta en 2a stundtals, men den har ett par riktigt charmiga bitar som lyfter till 3:ändå. Ganbaru Zeburaman!
levelfive (Anmäl)   8/5 2011
En härlig film med mycket charm och det är så klart stort plus att mina favvos Osugi och Aikawa är med. Stabil 3a.
karlmats (Anmäl)   9/1 2011
Mitt första möte med den sjuka hjärna som sitter i Takashi Miikes huvud och jag är inte besviken. Det här är eskapism på hög nivå, både för tittaren och huvudpersonen, och budskapet att följa sina drömmar har sällan presenterats på ett skönare sätt. Likheterna med Kick-Ass är många, den här rullen är dock oerhört mycket mer urflippad och kan rekommenderas till alla som gillar grundidén. Första halvan är bättre då det hålls någorlunda verklighetsanknutet och även om jag gillar att allt spårar totalt hade jag nog velat se att man klippte ner det här med 15-20 minuter för att få det tightare. Men i övrigt inget att klaga på, både humorn och de små sjuka inslagen fungerar prima. Musiken är också helt underbar och vem skulle inte vilja ha en Zebranurse när det hettar till på slagfältet? Zeeeebura, Zeeeebura!
escaperel (Anmäl)   13/3 2010
Till skillnad från Shitstorm gillade jag andra halvan klart mer hur fånig den än kan tyckas vara. Och håller med Cumlin om att den var simpel och ogenomtänkt manusmässigt sätt (möjligtvis medvetet dock), men den är ju ändå hur charmig som helst. "Arigato, Zeburâman!" blev av någon anledning repliken som fick mig att smälta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Zebraman