Cold War

Originaltitel: Zimna wojna
Regissör:Pawel Pawlikowski
Utgivningsår:2018

Om Cold War:

En passionerad kärlekshistoria mellan två personer med olika bakgrunder som utspelar sig under kalla kriget på 1950-talet i Polen, Berlin, Jugoslavien och Paris.

Joanna Kulig, Tomasz Kot, Borys Szyc, Agata Kulesza, Cédric Kahn, Jeanne Balibar, Adam Woronowicz, Adam Ferency, Drazen Sivak, Slavko Sobin, Aloïse Sauvage, Adam Szyszkowski, Anna Zagórska, Tomasz Markiewicz

Pawel Pawlikowski, Janusz Glowacki, Piotr Borkowski

Drama, Romantik

Polen, Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om Cold War  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cold War (17 st)
WillyV (Anmäl)   12:14 20/4
Estetiken top notch. Leadparet skicklig. Kulig vacker. Räcker ändå inte till mer än en trea. Bitarna och åren och spellängden fragmenterar filmen och känslan för mycket.
mammene (Anmäl)   16:02 15/4
Så ointressant historia som bara malde på och utan övergångar bytte i tid. Roligare kan jag ha än att se två uttråkade orationella människor förgöra varandra och under tiden vara tvungen lyssna på skränig körsång och gräslig musik.
Albion (Anmäl)   22:55 4/3
Estetiskt vacker film om ett pikant kärleksdrama som driver filmen med öst-västkonflikten som fond. Bortser man från den påfrestande första kvarten så blir det här ganska bra till slut. Betyget får bli en svag 4;a, dvs 4-
jcoke88 (Anmäl)   19:21 25/2
Tillägg: Slutet kändes bara dråpligt.
jcoke88 (Anmäl)   19:20 25/2
Ett relationsdrama utan udd. Lovande och utmärkta scener där musiken får stå i centrum, men dessa följs inte upp. Förstår inte vad som driver de två huvudkaraktärerna utöver sex; vi får ingen god inblick i deras relation trots att filmen ska handla om just detta. Kände tomhet inför deras fluktuerande strävan att vara tillsammans.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cold War