Cold War

Originaltitel: Zimna wojna
Regissör:Pawel Pawlikowski
Utgivningsår:2018

Om Cold War:

En passionerad kärlekshistoria mellan två personer med olika bakgrunder som utspelar sig under kalla kriget på 1950-talet i Polen, Berlin, Jugoslavien och Paris.

Joanna Kulig, Tomasz Kot, Borys Szyc, Agata Kulesza, Cédric Kahn, Jeanne Balibar, Adam Woronowicz, Adam Ferency, Drazen Sivak, Slavko Sobin, Aloïse Sauvage, Adam Szyszkowski, Anna Zagórska, Tomasz Markiewicz

Pawel Pawlikowski, Janusz Glowacki, Piotr Borkowski

Drama, Romantik

Polen, Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om Cold War  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cold War (12 st)
UFO_lars (Anmäl)   20:03 15/2
En komplicerad men vacker historia om en mycket svår kärleksrelation. Snyggt och mycket stilrent foto. Handlingen känns dock spretig och flera saker lämnas därhän. Det är tex. svårt att förstå varför de flyttar mellan flera olika länder och varför de skiljs åt under långa perioder. Det kan uppfattas som en svårtillgänglig mystik mellan de båda, men det kan också uppfattas som korkat och ogenomtänkt. Ungefär som en kärleksrelation kan vara. Filmen blir också aningens seg bitvis trots att den är så kort. Men den är helt klart sevärd.
Björkman (Anmäl)   00:15 30/1
Film om två ganska jobbiga personer som beter sig irrationellt och tär på varandra i onödan. Det bästa med filmen är att den är snygg, både visuellt och musikaliskt. Storyn i övrigt är tam och saknar nerv. Stark tvåa.
#54 (Anmäl)   22:59 20/1
Fantastiskt vackert foto.
Ful_fisk (Anmäl)   23:01 9/1
Mycket stämningsfull och fin visuellt. Storyn är dock inte något särskilt. Allt som allt en helt okej film.
nyo267n (Anmäl)   02:27 8/1
Vackert filmad, duktiga skådespelare och fantastisk musik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cold War
Se filmen