Betyg idag: 3 001 Besökare idag: 5 013

Originaltitel: Zingo
Regissör:Christjan Wegner
Utgivningsår:1998

Om Zingo:

35-årige Filip, alias "Zingo", lever kvar i ungdomens festande med snabba klipp och vilda fester. När han ska uppvakta sin far på hans 60-årsdag blir han för tusende gången förnekad. Zingo bestämmer sig då för att bli en vanlig Svensson.

Titel: Klovn: The Movie
Regissör: Ulf Malmros
År: 1992
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Ha ett underbart liv

Björn Kjellman, Martin Forsström, Helena af Sandeberg, Per Morberg, Thomas Hellberg, Jarmo Mäkinen, Tommy Andersson, Madeleine Elfstrand, Niklas Falk, Maria Lindström, Charlotte Allen

Santiago Gil, Christjan Wegner, Matthew Allen

Komedi

Sverige
Med i listor: Porrbranschen
Diskussioner om Zingo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Zingo (201 st)
Rai (Anmäl)   17:29 9/3
Svensk komedi, behövs det sägas mer?
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Jag hyrde den här filmen på VHS när den precis hade släppts och då tyckte jag inte om den alls, då tyckte jag bara den astråkig. Många år senare satt jag och tittade på TV en regnig eftermiddag; jag zappade mellan kanalerna och hamnade på TV4+ precis när den här filmen började och jag hade ju inget bättre för mig så jag bestämde mig för att ge filmen en andra chans. Den här gången gillade jag faktiskt filmen. Mitt filmintresse hade ökat ganska rejält sen jag såg den första gången och hade det inte varit för det så hade jag nog inte tyckt om den, för att vara åtminstone lite filmintresserad är nog en fördel om man ska se den här filmen. Filmen har en bra story, skön humor och mycket bra musik. Skådespelarna gör också väldigt bra ifrån sig, möjligen med undantag av Per Morberg som aldrig varit någon särskilt bra skådis. Hur som helst är filmen i alla fall väldigt bra och jag är glad att jag gav den en andra chans och nu har jag den i DVD-samlingen.
Barneyk (Anmäl)   1/10 2016
Är ju inte direkt bra men jag tyckte den var relativt underhållande på ett halvdåligt men ändå inte heldåligt sätt.
Krille80 (Anmäl)   2/2 2015
Det är få svenska skådespelare som jag har så lätt att tycka om som Björn Kjellman. Här har han huvudrollen i en film som är aningen för skruvad och orealistisk både sett till karaktärer och historia att för mig. Vissa skämt fungerar men just i den svarta humorn misslyckas filmen och det är där den hade behövts lyckats allra bäst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Zingo