Zoolander

Originaltitel: Zoolander
Regissör:Ben Stiller
Utgivningsår:2001

Om Zoolander:

Fotomodellen Derek Zoolanders karriär är på fallrepet. För att satsa på ett nytt lovande yrke rekryteras han av ett brottssyndikat, hjärntvättas och skickas ut på uppdrag att eliminera Malaysias president.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: A Night at the Roxbury
Regissör: John Fortenberry
År: 1998
A Night at the Roxbury

Ben Stiller, Owen Wilson, Christine Taylor, Will Ferrell, Milla Jovovich, Jerry Stiller, David Duchovny, Jon Voight, Judah Friedlander, Nathan Lee Graham, Alexander Manning, Asio Highsmith, Alexander Skarsgård, Justin Theroux, Andy Dick, Andrew Wilson

Ben Stiller, Drake Sather, John Hamburg

Komedi

USA, Australien, Tyskland

Recension Zoolander

- FoQuz sätter betyg 3 och skriver:
Efter att ha sett en hel del filmer med ett riktigt djup och som fått mig att tänka efter rätt mycket efteråt på senaste tiden så var det skönt att sätta sig ner framför en komedi som Zoolander där man inte behöver tänka något utan bara sitta och se hur Ben Stiller och Owen Wilsons karaktärer tönt-förklarar sig själva, i mina ögon. Filmen handlar om Derek Zoolander (Ben Stiller) som är den hetaste...

Recension av Zoolander - Läs hela!

Diskussioner om Zoolander  (0 diskussioner)
Kommentarer om Zoolander (683 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   01:19 20/1
Jo, men, det här är väl kul fortfarande? Det är ju liksom meningen att den ska vara skruvad och överdriven. Jag gillar den iallafall.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
trams
Misslovemovie (Anmäl)   16/7 2016
Har sina roliga stunder och det är faktiskt ganska många men själva storyn är så usel så det drar tyvärr ner betyget. Det är kul att Alexander Skarsgård är med.
Misslovemovie (Anmäl)   16/7 2016
CultOfZenith (Anmäl)   25/4 2016
Kulten runt dumma komedier som Zoolander och Anchor Man förbryllar mig lite. Nog för att det finns en charm i den kompromisslöst korkade humorn, men det ekar på något sätt bara väldigt tomt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Zoolander