Zootropolis

Originaltitel: Zootopia
Regissör:Jared Bush, Byron Howard, Rich Moore
Utgivningsår:2016

Om Zootropolis:

Den moderna däggdjursmetropolen Zootropolis är en stad som inte liknar någon annan. En smältdegel där världens djur, från den största elefanten till den minsta näbbmusen, lever tillsammans i stadsdelar som eleganta Sahara Square och kyliga Tundratown. Men när den alltid lika positiva poliskonstapeln Judy Hopps anländer till Zootropolis, upptäcker hon att det inte är så lätt att vara den första kaninen bland de stora och tuffa djuren i stadens polisstyrka. Fast besluten att bevisa vad hon går för bestämmer hon sig för att knäcka ett knepigt fall, trots att hon måste jobba med den snabbpratande och luriga räven Nick Wilde för att lösa mysteriet.

Titel: Hitta Nemo
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Husdjurens hemliga liv
Titel: Big Hero 6
Originaltitel: Big Hero 6
Regissör: Don Hall, Chris Williams (I)
År: 2014
Regissör: Lawrence Kasanoff
År: 2012
Genre: Komedi, Familjefilm, Action
Foodfight!

Ginnifer Goodwin (röst), Jason Bateman (röst), Idris Elba (röst), Jenny Slate (röst), Nate Torrence (röst), Bonnie Hunt (röst), Don Lake (röst), Tommy Chong (röst), J K Simmons (röst), Octavia Spencer (röst), Alan Tudyk (röst), Shakira (röst)

Jared Bush, Phil Johnston

Komedi, Animerad, Familjefilm, Kriminalare, Mysterium

Med i listor: Disney-klassiker
Filmnummer: 120103
Diskussioner om Zootropolis  (0 diskussioner)
Kommentarer om Zootropolis (104 st)
Redwood (Anmäl)   22:40 20/1
Märkte ni alla blinkningar härs och tvärs till andra disneyfilmer? Ni får nog se den en gång till. Håll ögon och öron öppna!!
Maggan04 (Anmäl)   23/9 2018
Bra och välgjord film med en viktig story. Bästa på länge från Disney. För en gångs skull så hoppas jag på en uppföljare från denna värld. Inte nödvändigtvis utifrån Hopps och hennes gäng. Man kan nog hitta nya vinklingar och bra stories i Zootropolis.
Supernaut (Anmäl)   18/8 2018
Typisk sentimental film som följer vana mönster utan att överraska. Godkänd men inte särskilt minnesvärd.
stoked87 (Anmäl)   15/7 2018
den var väldigt bra denna film var alltid sugen att se den och är mycket nöjd med hur den slutade!
Gordyal (Anmäl)   26/3 2018
Disneys mest angelägna film sedan Bambi (och den bästa sedan Lejonkungen). Rolig humor, effektiv popcorn-spänning och skitsnygg animering. Fast allra skönast är att filmen saknar de sedvanligt skrikiga och enerverande comic sidekick-karaktärerna och det lika sedvanliga Disney-slisket. En frisk fläkt som jag ger en fyra av bara farten. (10-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Zootropolis