Zorro - Den maskerade hämnaren

Originaltitel: The Mask of Zorro
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:1998

Om Zorro - Den maskerade hämnaren:

Det har gått tjugo år sedan Don Diego De La Vega i egenskap av den legendariska maskerade hjälten Zorro framgångsrikt bekämpat de spanska förtryckarna i Alta California. Don Diego fick emellertid betala ett mycket högt pris för sin kamp. Hans hustru Esperanza dödades, dottern Elena blev bortrövad och själv hamnade han i en mörk fängelsehåla. Mannen bakom allt detta var den grymme spanske guvernören Don Rafael Montero. Don Rafael planerar nu att förvärva Alta California från Mexicos president, general Santa Anna. Detta skall ske med hjälp av stora mängder guld, som utvunnits av slavarbete i en hemlig gruva. För att förhindra denna plan, vilken skulle leda till ett nytt förtryck, måste Don Diego hitta en ung efterträdare, som kan ikläda sig Zorros svarta mask...

Titel: The Lone Ranger
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Western
Bandidas
Titel: Mästerkatten
Originaltitel: Puss in Boots
Regissör: Chris Miller (I)
År: 2011
Regissör: Richard Lester
År: 1973
Genre: Komedi, Action, Äventyr
De tre musketörerna

Anthony Hopkins, Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones, Stuart Wilson, Tony Amendola, Matt Letscher, Pedro Armendáriz Jr, William Marquez, José Pérez, Maury Chaykin, L Q Jones, Julieta Rosen, José María de Tavira, Victor Rivers

John Eskow, Ted Elliott, Terry Rossio

Action, Romantik, Äventyr, Western

USA, Tyskland

Recension Zorro - Den maskerade hämnaren

- themovieguru sätter betyg 4 och skriver:
När man tar en första titt på omslaget så tänker man "Åh, ett annat simpelt äventyr med en ung och en gammal huvudrollsinnehavare", men det är inte riktigt så Black and White. För det första jag tycker att man lyckats fenomenalt bra med miljöerna och fotot. Det är nästan bara steadycam, men det är vackert filmat. Jag blev faktiskt positivt överraskad av den här filmen. Det här var riktigt bra underhållning...

Recension av Zorro - Den maskerade hämnaren - Läs hela!

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Zorro - Den maskerade hämnaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Zorro - Den maskerade hämnaren (301 st)
Rai (Anmäl)   19/1 2018
Inte så bra...
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Ghostface (Anmäl)   20/12 2016
Fartfylld äventyrsfilm som gör exakt det den ska. Välspelad.
Stygga-Vargen (Anmäl)   25/10 2016
Urk!
BrutusBeefcake (Anmäl)   9/12 2015
Den var bättre än förväntat! Ett ganska skönt matinèäventyr. Men tyvärr är det för lång och det en god stund innan det blir någorlunda intressant. Lite väl töntig är den emellanåt också. Men helt klart godkänd! Nästan en trea. (6+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Zorro - Den maskerade hämnaren
Se filmen