Här kan man skriva om Teknik tex Hemmabio, DVDspelare och så - Teknik
jompe  14/3 2004 | Stäng | Nästa nya
Så det så
SV: Här kan man skriva om Teknik tex Hemmabio, DVDspelare och s
jonas med z  15/3 2004 | Stäng | Nästa nya
vad fint.har inte så mycket att säga just nu, men kommer jag på något vet jag vart jag ska vända mig.
SV: Här kan man skriva om Teknik tex Hemmabio, DVDspelare och s
jonas med z  27/3 2004 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
nu kom jag på en sak! de säljer hemmabio-system med 4 högtalare + baslåda + dvdspelare för 900 kronor. antagligen rätt skräpiga högtalare, men iaf. när jag såg annonsen tänkte jag "det här var som gjort för Här kan man skriva om Teknik tex Hemmabio, DVDspelare och så-tråden."
SENASTE NYTT!
jonas med z  2/4 2004 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
en kompis till mig har köpt en boxer, men täckningen här är så kass att den inte funkar! ska det vara så?
bnw  2/4 2004 | Stäng | Nästa nya
Ja!
jonas med z  2/4 2004 | Stäng | Nästa nya
är det sant? shit, det visste han inte så han har sålt den igen. vilket spån!
Dan  12/4 2004 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
jag hade också lite för dålig täckning här hemma.
köpte största antennen på ELFA för 1000 pix, funkar fett. Clas Ohlson har en nästan lika stor för 500 som funkade för min pappa som hade usel täckning, men jag skulle förstås ha det värsta ;-)
anledningen var att TV-kortet i datorn ville ha starkare signal. Boxern i vardagsrummet klarade sig hyffsat förut.
Maskinisten  12/4 2004 | Stäng | Nästa nya
Det kan hjälpa med en vanlig antennförstärkare också. Ett par hundralappar hos Classe.
Dan  18/4 2004 | Stäng | Nästa nya
fast man förstärker ju både signal och brus osv.

jag provade det och kunde plötsligt se tv4 som inte fanns innan, men ettan och tvåan försvann samtidigt.
då tog jag fram min variabla förstärkare (200 pix på Clas Ohlson heter inomhus TV/Radio antenn med förstärkare). Då fick jag ratta förstärkningen när jag ville byta kanal... inte så bra som ni förstår.

men nu har jag ju en riktig fetantenn och behöver ingen förstärkning alls, vilket förstås är bäst. Alla behöver det dock inte, men de med dålig signal skuggbild och så
Maskinisten  18/4 2004 | Stäng | Nästa nya
Har man dålig signal till boxern kan det hjälpa med signalförstärkare. Där är ju bruset inte några problem.
Dan  25/4 2004 | Stäng | Nästa nya
kanske om det är en fin men svag signal då, eller om stärkaren är väldigt "ren" i sin förstärkning.

jag upplevde verkligen det jag skrev ovan, inte hörsägen eller skitsnack jag lovar. Så det du menar kan inte vara en universell sanning...
Maskinisten  25/4 2004 | Stäng | Nästa nya
Tydligen inte.. Jag fick dock högre värden både på signalkavlitet och signalstyrka..

Men skuggbilder kan man väl ivf inte få med digitaltv. Det som händer är att det blir fel på pixlarna eller att bilden försvinner helt och hållet.
Dan  28/4 2004 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
pratade för övrigt med boxer igår om en mjukvaruuppgradering av min force 1188T.
Damen började prata om signalkvalitet och det kom fram att man skall rikta in antennen efter kanalplatsen med högst frekvens.

På nackamasten är det kanalplatsen 59 med TV8, därefter kanalplats 57, eller om det var, 55 men Kanal 5 ligger iaf på den.

Man sätter på rätt kanal i boxern, på med visning av signalkvalitet och så går man upp och lirar med antennen tills man får bästa möjliga mottagning.
teorin är att högre frekvens är svårare att skicka på tydligen...

Själv hade jag dock väldigt hög mottagning på tv8, men lite sämre på kanal 5. dock har jag en del träd i vägen så det kan ju påverka lite kanske.
Maskinisten  29/4 2004 | Stäng | Nästa nya
Tufft! Det visste jag inte om. Nu har jag ju iofs juste mottagning..
Dum fråga..
sjohan  29/4 2004 | Stäng | Nästa nya
Hejsan
Jag har köpt en dvdspelare till min tv. tröttnade på att sitta framför datorn och titta. Men jag köpte inte en regionsfri. Frågan är således om jag kan titta på annan region 2 film eller om jag bara kan titta på film köpt i sverige. Kanske en dum fråga men det känns lite korkat att köpa en dvdbox från t ex england och sen sätta sig för att titta och inse att det inte går.
uCj  30/4 2004 | Stäng | Nästa nya
Region 2 ska väl gälla hela Europa, alltså kan du se alla filmer som är gjorda för europamarknaden.
När jag köpte min DVD-spelare så erbjöd dom sig att för en liten summa göra den regionsfri, men jag är inte övertygad omatt det funkar iallafall... det bör dom väl kunna fixa så här i efterhand åt dig.
Maskinisten  1/5 2004 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Du kan se alla region 2-filmer, så England funkar fint.
sjohan  1/5 2004 | Stäng |
Tack! Bra