Ju On, the Grudge - Analys
Ju On, the Grudge
Kribb  19/3 2004 | Stäng | Nästa nya
happ...såg just denna film och ja....fick inte riktigt ihop allting. Den var ju helt klart inte o kronologisk ordning iaf..

Några saker fick jag inte att stämma.., en lärare från skolan fick i uppdrag att gå hem till spökhuset och kolla varför pojken inte börjat i skolan ännu, då hade han dock varit död i flera år (som jag fattade det), skrev han in sig själv i skolan eller:P

+ massa andra scener

nån som har en bra förklaring till denna film?
bonesaw  23/3 2004 | Stäng | Nästa nya
du är nog inte den enda som inte får ihop filmen i slutet. första gången ajg såg den trodde jag att jag hade ihop det. sen den tredje gången satt jag mest och blev irriterad på att saker och ting inte går ihop. en förklaring till hela filmen vore verkligen till sin hjälp när man sitter där och fattar noll när eftertexterna rullar på.
PuppetMaster  5/4 2004 | Stäng | Nästa nya
Well, Ibland så brukar det vara så med japanska filmer. Dom är jäkligt bra att hitta på skämmande scener som dom lägger in lite här och där. Sedan lyckas man inte alltid få till en bra story. Men jag gillar det med, när man inte vet vad det är som jagar en. Nästan bättre så när jag tänker på det.
Östpackarn  8/4 2004 | Stäng | Nästa nya
det är helt enkelt kasst gjort. erkänn.
mika  15/4 2004 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
(lite spoilervarning)
är det bara jag som verkligen inte fattade slutet?jag tänkte hela filmen att det läskiga var spöket av mamman och den lilla pojken men sen i slutscenen så dyker ju mördarpappan upp och se läskig ut och skulle man då tolka det som att det egentligen var pappan som dödade alla eller dök han mest upp för att krydda slutscenen lite?eller dödade mamma, pappa och barn spöke alla i maskopi?
guzerat  20/4 2004 | Stäng | Nästa nya
ett tips är att se tv-filmerna från 2000. två stycken är dom och dom är nån sorts början men ändå överlappande the grudge. dom ger lite mer kött på benen.
mika  24/4 2004 | Stäng | Nästa nya
ja, jag får väl ta och göra det då..för jag föredrar mina filmer någorlunda begripliga..å andra sidan bör jag nog inte se mer the grudge eftersom jag nu, ett halvår efter att ha sett den, fortfarande har grava sömnproblem och måste rulla ihop mitt täcke till en liten kokong varje natt för att inte Toshios mamma ska kunn akrypa in under det och skrämma ihjäl mig..nej, jag tror att jag väntar på den amerikanska remaken, de är ju alltid mindre skrämmande och betydligt mycket mer lättbegripliga
guzerat  24/4 2004 | Stäng | Nästa nya
haha... jag förstår precis vad du menar... själv har jag nån sorts pervers längtan efter den där känslan. jag vill bara ha mer.
SPOILER
Östpackarn  6/5 2004 | Stäng | Visa arv |
jag måste bara säga att tvåan innehåller en av skräckgenrens mest geniala scener: när det hörs dunkningar mot väggen från rummet bredvid och man får se hur hon hänger i håret och gungar fram och tillbaka... så jääääääääävla bra!