Betyg idag: 1 185 Besökare idag: 6 354
dvd-spelare tar inte emot nyheter - Teknik
Veckla ihop
dvd-spelare tar inte emot nyheter
pufred  7/11 2013 | Stäng | Nästa nya
När jag hyr film så tar min dvd-spelare inte emot ca 2 av 5 nyheter som jag stoppar i utan det blir disc-error. Så jag blir tvungen att stoppa in dem i datan för att kunna se dem. Hemma hos min tjejkompis funkar nyheter aldrig. Har de börjat med något nytt system som dvd-spelare äldre än 4 år inte kan spela?
Alla mina köpfilmer funkar perfekt, och om jag hyr äldre filmer så är det aldrig några problem, utan bara om jag tar från nyhetslistan.
kan man ställa om dvd'n på ngt sätt?
kan man kolla i butiken på omslagen till filmerna om de är i något speciellt format som dvd'n inte kan ta emot?
Låter märkligt om det inte beror på slitage på skivorna, mig veterligen finns det inget nytt krypteringssystem eller liknande för DVD-filmer. Vad har du för spelare?

pufred  8/11 2013 | Stäng | Nästa nya
en LG kombinerad dvd/vhs. Köpte den för ca 4 år sen. VHS har aldrig varit något fel på, Inte dvd'n heller förrän jag började hyra lite nyheter vilket jag sällan gör annars.
Det här låter väldigt underligt, kan du ge något exempel på film som inte fungerat för dig? Jag ska se om jag själv har möjligheten att testa, vet att jag har minst en kombospelare från LG också.

pufred  8/11 2013 | Stäng | Nästa nya
Django unchained och Jakten funkade inte alls.
Django Unchained finns på mitt lokala bibliotek och där är det oftast hyrversioner så jag ska se till att låna den snarast.

pufred  16/10 2014 | Stäng | Visa arv |
Ingen som vet vad det kan bero på?
Nu känns det nästan som det är tur om jag lyckas spela upp en hyrfilm, typ 2 av 10 ggr så funkar det. Görs allt för uppspelning via datorn nuförtiden eller?