vlc och sub delay - Teknik
Veckla ihop
vlc och sub delay
bytat  2/11 2014 | Stäng | Nästa nya
allt som oftast märker jag att jag inte kan synka undertexterna i vlc på min mac.. använder det vanliga sättet med tangenterna h och j.. offseten som visas i hörnet indikerar att de förskjuts men texten hamnar på samma tid ändå.. nån som har nån aning om vad som felas och vad man kan göra åt det?
Veckla ihop

Steffe  3/11 2014 | Stäng | Nästa nya
Ibland hör undertexter till andra versioner av filmer/avsnitt. Ibland är det fråga om NTSC/PAL. Då kan undertexten hamna i osynk fast man synkar om den titt som tätt. VLC har en inställning för att sätta undertexthastighet vilken kan hjälpa i dessa fall.

Men som det låter är det inte det som är ditt problem, så jag tror mitt svar är att jag inte har någon aning :)

bytat  3/11 2014 | Stäng | Nästa nya
nae, alltså problemet är att det är rätt texter men de går inte att rubba med det vanliga offset-kommondot eller för den delen av att man knappar in en siffra i settings manuellt.
ntsc/pal-grejen har man stött på några gånger och då får man ju konvertera om texten.
för mig funkar det utmärkt, nu använder jag i och för sig pc, och sällan VLC, men de gånger jag har velat synka undertexten så har det funkat fint.

bytat  3/11 2014 | Stäng |
ja det brukar funka men inte ibland.. kanske är nåt keff med .srt-filen.