sennights (obestämt långa) låtjakt - Allmänt
sennights (obestämt långa) låtjakt
sennight  8/1 2015 | Stäng | Nästa nya
bara för att andris tjatade så mycket fortsätter min låtlek ett tag till!

ni kan tipsa om vad som helst som ni tror att jag kan tänkas gilla, men jag kommer också posta en lista på sådant som kan ge extra poäng eller inte behöver vara helt min smak för att få poäng.

dåliga tips = 0 poäng
bra tips = 1 poäng
jättebra tips = 2 poäng

"alla" deltagare börjar på noll nu. om någon skulle tipsa jättemycket varje dag kommer jag inte lyssna så snabbt.

-------------

moltenhorror: 2
nonamateur: 2
kungkalas : 1
superjudgen: 1
Inlägget är ändrat 28/12 2015.

sennight  8/1 2015 | Stäng | Nästa nya
+ sånger om/med djur, rosor eller mord

+ låtar där barn sjunger

+ godnattvisor

+ låtar där sången bara består av lalala, nanana, mmmmm och liknande.

+ låtar som innehåller både lalala och ordsång.

+ låtar som innehåller skratt. demos där folk skrattar är okej.

+ låtar som handlar om hur bra det var när man var barn.

+ vemodiga klassiska stränginstrumentstycken (räknar även in piano, det är kanske inte rätt men skitsamma). lätta och luftiga. eftersom jag är dåligt insatt är hur kända stycken som helst av intresse. (obs "chopins etuder" är inte ett godkänt tips, däremot är specifika etuder av chopin det). i samband med tipset vill jag också ha förslag på en eller flera bra spelare av stycket för det orkar jag inte leta upp själv.

+ covers (kan tyckas som en bred kategori men jag gillar att höra covers på ungefär alla låtar jag hört, helst sådana som jag tycker mycket om såklart)

+ låtar om godis, läsk och liknande

+ popmusik på andra språk än engelska, svenska, tyska, franska, italienska och spanska.

+ låtar där det bråkas eller gnabbas alternativt att någon/några retar eller skämtar med det låtjaget/låtjagen sjunger.

+ sånger om insekter, spindlar och andra småkryp eller låtar som innehåller ljud från dessa.

+ sånger med havsljud, rinnande vatten eller ljudet av vind.

+ låtar med pussljud

+ låtar där gamla människor sjunger. det ska höras att de är gamla.

+ låtar att vakna till. de ska vara lugna och fina.

+ låtar som är kortare än en minut

+ "du är dum". fri tolkning.

+ låtar om vampyrer, troll, spöken, zombies, djävulen och andra monster eller övernaturliga varelser (obs ej metal/hårdrock)

+ låtar om bibliotek eller bibliotekarier

+ låtar om att arbeta (helst med budskapet att det är dåligt/tråkigt)

sennight  13/1 2015 | Stäng | Nästa nya
för att fira att jag har en ny deltagare lägger jag till två nya teman!

+ sånger en särskild ålder i en människas liv.
+ begravningsinstruktioner

Black Jim  15/1 2015 | Stäng | Nästa nya
skratt:
Shel Silverstein - I saw Polly in a porno (https://www.youtube.com/watch?v=R03OtIIjqXM)

Begravningsinstruktioner:
Esther Phillips - No Headstone On My Grave (https://www.youtube.com/watch?v=r5ygC61CCDo)
C. A. Quintet - Bury Me In a Marijuana Field (https://www.youtube.com/watch?v=j6SD65aiA_U)

Mord:
Cowboy Junkies - Murder, Tonight, in the Trailer Park (https://www.youtube.com/watch?v=l4h5KbmtWKM)
välkommen!
sennight  15/1 2015 | Stäng | Nästa nya
i saw sally in a porno: inget fel på skrattet men är inte så förtjust i den i övrigt.

no headstone on my grave: helt rätt handlingsmässigt men jag gillar inte de där pianobluesinslagen. ska se om jag kan hitta en version av låten jag gillar bättre.

bury me in a marijuana field: inte riktigt min stil men det är ju ett rätt ovanligt begravningsval så jag ska fundera på om den kan få en poäng ändå.

murder, tonight, in the trailer park: inget som fastnar.

Black Jim  17/1 2015 | Stäng | Nästa nya
Svårflirtad, det är bra, då tvingas jag anstränga mej mer.

Här två tips som jag hoppas slår två flugor i en smäll; döende gammal gubbe som sjunger om mord: Johny Cash - Delia's Gone (https://www.youtube.com/watch?v=Y1iKEPzF1Js)

...och vemodiga klassiga stränginstrument och cover i samma: 2 Cellos - Hurt (https://www.youtube.com/watch?v=ozNEdMcWZvQ)
Inlägget är ändrat 17/1 2015.

sennight  17/1 2015 | Stäng | Nästa nya
delia's gone: har redan hört

hurt: nej, är inte alls särskilt förtjust i det där att göra "klassiska" musikstycken av populärmusik. tycker det är lite billigt.
ny deltagare, nytt tema!
sennight  15/1 2015 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
+ goda råd
inte för att det spelar någon roll nu men hade en idé om följande tema:

+ en spellista som går från gryning till natt och sedan kanske gryning igen.

sennight  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
vill även ha låtar om norrsken.
formuiaskdfmåoiakdläsfk
Inlägget är ändrat 30/9 2015.
att vakna till

den här har du kanske redan hört, är sjukt dålig på att veta vad som är känt eller okänt.

sennight  28/12 2015 | Stäng | Nästa nya
lyssnar inte så mycket på svensk musik så det är generellt sett ett ganska säkert inte-hört-kort. den här kan passa som musik att vakna till eftersom början är ganska så vilsam och det finns något i stämningen som jag gillar men det är inte en låt som fäster sig hos mig.

sennight  9/1 2015 | Stäng | Nästa nya
har redan hört en snarlik version av denna (eventuellt samma, det var med något sådant där barnband i alla fall) men du kan få 1 poäng ändå.
cover på phil collins. nincompoop another day in paradise, kanske mest för att det känns som att de är ute och narras en smula.

gillar inte riktigt.
Andra våningen  9/1 2015 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Akvarium - Государыня

sennight  9/1 2015 | Stäng | Nästa nya
tja, det är ju ganska stämningsfullt på något sätt men jag tror inte riktigt att det är på rätt sätt.
snudd på ett vadsomhelst-tips, men det var så mycket lalala (och elände) att den även kan gå som låt. bulgot

sennight  13/1 2015 | Stäng | Nästa nya
helt rätt tänkt men jag gillar inte alls hans röst.
bullgott, bullgott hela dan!
Porter Wagoner - The Rubber Room

sennight  13/1 2015 | Stäng | Nästa nya
åh, en ny deltagare. välkommen!

jag tycker om texten (samlar på låtar om hjärnor som inte skärper sig) och ekoeffekten men jag är inte helt övertygad om låten rent musikalisk. jag ska fundera lite.

Mareld  13/1 2015 | Stäng | Nästa nya
Jag tycker att du inte behöver någon ny musik utan borde lyssna på sentimental country som du hört förr.

sennight  13/1 2015 | Stäng | Nästa nya
jag har aldrig hört den förr? eller sitter du inne med information som jag har glömt?

sennight  14/1 2015 | Stäng | Nästa nya
förvånande nog hade jag innan detta inte hört originalversionen av alone and forsaken. hade inte ens reflekterat över att den var skriven av hank williams. 1 poäng.

de övriga har jag såklart hört men jag bör absolut lyssna på dem igen.
gillar att det ser ut som att han gråter på omslaget. mer sådant behövs.
det blir 1 poäng
den här har du hört, va? jag har säkert redan tipsat om den annars.

sennight  17/1 2015 | Stäng | Nästa nya
jo det har jag. älskar det där albumet.

nonamateur  17/1 2015 | Stäng | Nästa nya
kul. det började som en temajakt, men en dryg handfull halvslumpiga klick senare..
(assist apmannen.) princess ramona then i start to yodel

sennight  21/1 2015 | Stäng | Nästa nya
jag gillar joddling men låten var inte så "unik" eller vad man ska säga. ska fundera på det.

nonamateur  21/1 2015 | Stäng | Nästa nya
inga plus för jesusextas?

nonamateur  21/1 2015 | Stäng | Nästa nya
rimligt. men det är nog det som gör låten.

sennight  30/1 2015 | Stäng | Nästa nya
gillar inte alls gitarrerna.

violeta tomovska&nikola badev oj ti mome, ludo li si
Inlägget är ändrat 28/1 2015.

sennight  30/1 2015 | Stäng | Nästa nya
den är ganska fin. kan inte bestämma mig. dålig bestämmardag idag.

nä ingen poäng.
motsättningen sommar/vinter (mitt eget temapåfund):
bobby lord - lookin' for a cold lonely winter
kanske att vakna till: roy orbison - memories

ännu en att kanske vakna till: elvis presley - that's someone you never forget

ännu en att vakna till (om jag hade en radiokanal skulle jag spela sådan här musik mellan fem och sex på mornarna): glenda collins - it's hard to believe

allt finns på spotify

sennight  30/1 2015 | Stäng | Nästa nya
svårbedömda tips här! kan inte riktigt bestämma mig om någon av dem.

lookin' for a cold lonely winter: har ganska goda poängchanser.

memories: tycker låten och texten är fin men är lite skeptisk till pianot. kan få poäng.

that's someone you never forget: kan nog fungera som vaknasång. är ju inget elvisfan egentligen men ska ge låten en ärlig chans till.

it's hard to believe: gillar ljudbilden.

sennight  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
lookin' for a cold lonely winter: avvaktar lite till.

memories: nej tyvärr förstör pianot låten för mig. ingen poäng.

that's someone you never forget: jag gillar "vindkörerna" men låten är i övrigt lite för svår för att gilla för mig, bland annat på grund av elvis röst.

it's hard to believe: 1 poäng. får väl hålla mig meekord. den vinner på den dåliga kvaliteten på versionen jag lyssnat på.
Det här är en chansning, men jag vill tipsa om om Annika Norlins tolkning av Sonja Åkessons dikt Åkej! Jag har en annan rytm.

Som bekant är jag svag för låtar med en bra början och "Åkej jag är misslyckad" är den bästa jag hört på länge. De som inte alls känner igen sig i texten tror jag är i desperat behov av akut terapi.

sennight  30/1 2015 | Stäng | Nästa nya
har rätt svårt för annika norlin. sonja åkesso är ju dock bra.
the field mice - missing the moon

sennight  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
nej, jag tycker mycket bättre om när the field mice gjorde tråkindie.
The Charles Kingsley Creation - Summer Without Sun

sennight  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
1 poäng. svårt att inte gilla joe meek-grejer.
det lönar sig verkligen att vaska bland meeks produktioner ja. det här kan nog vara min absoluta favoritlåt bland dem jag hört av honom och min största musikaliska upptäckt över huvud taget på många månader.

sennight  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
inte dålig men lite för intetsägande. fungerar som stämningsfull bakgrundsmusik men ingen poäng.

nonamateur  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
(av nyfikenhet.) kan något för dig vara stämningsfull bakgrundsmusik utan att vara intetsägande? för mig klarar denna det.

sennight  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
jo, det kan det. om jag är på rätt humör. nu kan jag inte fokusera på något längre än cirka tre minuter. efter det glömmer min hjärna bort att jag lyssnar på något och då känns det för intetsägande.

nonamateur  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
gott. suishou no fune träffade mig väldigt rätt i just den balansen.
skärp dig, sennigt!

nonamateur  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
h-dropping med flit eller en dold uppmaning i uppmaningen?

inget av alternativen.
the paulette sisters never smile at a crocodile (i hopp om att jag inte är ensam i världen om att inte känna igen den).

sennight  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
lite för putslustig egentligen men jag ska tänka på det under dagen.

nonamateur  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
samma skiva: baby elephant walk bör du ha hört. jaguar, kanske? ape call var på tok för putslustig.

sennight  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
lyssnade faktiskt på några låtar från de där samlingarna för bara några dagar sedan men det var inget som riktigt föll mig i smaken. tror jag lyssnade på jaguar då.

nonamateur  15/2 2015 | Stäng | Nästa nya
jag gillar bew, men tänker inte insistera på att nån annan borde. jaguar kändes lite annorlunda till en början, men valde en ganska konventionell riktning där det hade gått att hitta på nåt bättre.
ha ha ha!
sennight  6/4 2015 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
som ni har väntat, men här har ni den! ja jag talar såklart om skrattspellistan:

toys for elliot - swell
jeffrey lewis - life
jean ritchie & doc watson - where are you going?
noise addict - lasagne
veronika povilioniene med barnbarn - lithuanian lullaby
buzz fountain - quit that ticklin' me
flipper - ha ha ha
paul evans - happy go lucky me
jack ross - happy josé (ching ching)
earl johnson - alabama girl, ain't you coming out to-night?
okänd - turkey in the straw
the stranglers - waltzinblack
okänd - the okeh laughing record
the savage young taterbug - hillbilly french

jag är faktiskt ganska nöjd med denna. den börjar alltså med små misstagsskratt för att till slut övergå i sådana där sinnessjuk-på-film-skratt. ja, jag förstår om folk tycker att början är fusk på grund av det men jag gillar att det eskalerar. länk till listan på spotify.

monsterpop  17/6 2015 | Stäng | Nästa nya
fyc:

polk miller & his old south quartette - laughing song

ha! 1 poäng
jag brukar tänka att de säger "åh fy fan!" i slutet av okeh-skivan, för att de skrattat så de fått ont eller så.

sennight  17/6 2015 | Stäng | Nästa nya
det är ju faktiskt ganska påfrestande att bara le länge så det låter rimligt!
den här?. fast tror du har hört den. eller så är den inte alls lika känd som jag tänker mig.

sennight  21/8 2015 | Stäng | Nästa nya
känner till men hade inte tänkt på detta sammanhang. gillar inte den så värst mycket så det blir inte poäng men jag uppskattar tipset. det verkar som att det finns en del versioner av den, kanske kan hitta någon jag gillar.
harduhört urna chahartugchi - beinjing iam? lagom kort, catchig som fucket, bra skrattslut.

sennight  26/9 2016 | Stäng | Nästa nya
det hade jag inte. den var fin på alla sätt och vis.

sennight  22/12 2016 | Stäng | Nästa nya
fy så läskig!
begravningsinstruktioner
sennight  6/4 2015 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
och så en andra efterlängtad lista:

jeannie c. riley - shed me no tears
red fox chasers - weeping willow tree
elle osborne - my coffin shall be black
the pogues - if i should fall from the grace of god
shari elf - some thoughts on if i should die (some day)
captain chaos - rose hill
mance lipscomb - ain't it hard
the love letter band - ain't no grave deep enough to keep me down
jean ritchie - go dig my grave
texas gladden - one morning in may
of montreal - scenes from my funeral
the carter family - answer to weeping willow
(bonusspår) stephin merritt - one april day

den här låtlistan var svårare än jag trodde. låtar om själva begravningsceremonierna var inte så svårt att hitta men här ska det alltså handla om önskemål om hur man ska begravas (inklusive eventuell ceremoni), hur graven ska skötas om och så vidare. det är väl lite av en tolkningsfråga i vissa av fallen här men det får gå. det var svårt att få med icke-folkmusik men jag lyckades klämma in några i alla fall.

jag lyckades även med att bara inkludera en version av min bästa folksång (go dig my grave/butcher boy/died for love) men när jag hittade svarsången till weeping willow tree kunde jag inte låta bli att ta med den också trots att den inte är jättepassande. och ja, jag slänger in min egen begravningslåt på slutet. det tycker jag man kan få kosta på sig faktiskt.

länk till listan på spotify.
varsågod filmtipset! ibland undrar jag allt vad ni skulle göra utan mig.
låt om läsk... typ.

sennight  22/4 2015 | Stäng | Nästa nya
förlåt för så segt svar. inte alltför utmärkande men eftersom jag gillar frusen cola får den 1 poäng.

sennight  22/4 2015 | Stäng | Nästa nya
pick the cat's eyes out: 1 poäng.
cactus cat: hört och är med i min kattlista.

unmarked grave: hm. det är en fin låt men det är det där med tim buckleyrösten. har mycket svårt för den sortens röst. ska tänka lite.
unmarked grave får 1 poäng ändå. den har växt.

sleepyhead  22/6 2015 | Stäng | Nästa nya
aldrig tänkt på tim buckleyrösten men det är förmodligen en av anledningar till varför jag tycker om den så mycket. kul att den växte!
nu leder du! du får ett delfinalspris i form av en låt som jag ibland tänker att du skulle kunna gilla: the happies - another sleepy morning (spotify)

(vet att jag för säkert flera år sedan lovade dig en tipslista, har inte glömt det men det är svårt när jag ser att du lyssnar på det jag lyssnar på. nu har du ju till och med börjat lyssna på blues!)

sleepyhead  22/6 2015 | Stäng | Nästa nya
woop woop! det här med att leda någonting kändes ju förvånansvärt bra. och fin låt det där. tack för tipset.

det hade jag faktiskt glömt bort. men ja, det blir nog svårt. mycket av det jag lyssnar på har jag hittat genom din lastfm (eller genom relaterade band på band som du förmodligen redan lyssnar på). börjat lyssna lite smått, ja. har du några rekommendationer eller någon spellista som behövs dammas av?

vet inte om live-versioner räknas men det här är en bra skrattcover (dubbla poäng?). det känns fint att höra honom skratta om du förstår.
Tonebenders - Little Black Egg (spotify)

sennight  1/6 2015 | Stäng | Nästa nya
mja, gillar att den har lite mystisk titel den men den är lite för tråkig. trodde först att bandet hette toebenders, då tyckte jag låten var bättre.

monsterpop  17/6 2015 | Stäng | Nästa nya
jag böjde tån när jag halkade i duschen för ett tag sen. det gör fortfarande lite ont.

sennight  17/6 2015 | Stäng | Nästa nya
du blev det på riktigt, curly toe. hoppas det slutar göra ont snart.
scifi dance party monster on saturn (lite vagt monstertema, men gott om monsterljud)
Inlägget är ändrat 1/6 2015.

sennight  2/6 2015 | Stäng | Nästa nya
det finns mycket av den där formen av groovy hissmusik och jag tycker inte riktigt att den här står ut.
ja/nä, det gör den nog inte
gnägg och galna skratt: hemophiliac malabsorption

sennight  2/6 2015 | Stäng | Nästa nya
det fanns väl några ljud som var okej men den här typen av musik förstår jag inte alls.
inte första skivan jag lär spela sönder heller
Har lyssnat cirka en triljard gånger på den här låten i vår: Sopwith Camel - Fazon
Om vart barnen ska leka efter apokalypsen/ i framtiden + lala-refräng.

För en lite mer upbeat låt (om apor på månen!) från samma skiva (den fantastiska Miraculous Hump Returns from the Moon): Monkeys on the Moon
Inlägget är ändrat 1/6 2015.

sennight  3/6 2015 | Stäng | Nästa nya
nej det här var inte alls min grej. tror jag tycker rätt så illa om det faktiskt. bra tema på den andra låten dock.

Fredzon_M  3/6 2015 | Stäng | Nästa nya
Misstänkte att det inte var din kopp te
Nu då: Pearls Before Swine - lepers and roses

sennight  4/6 2015 | Stäng | Nästa nya
har flera gånger försökt uppskatta pearls before swine men tyvärr fungerar inte heller denna. men det är fint att du försöker, med rosor och allt.

sennight  13/6 2015 | Stäng | Nästa nya
rosor! 1 poäng

(hade dock redan hört denna på grund av att jag ibland kollar upp lite låtar på din skräplista på spotify *är stalker* men det gills ändå eftersom det var du.)

monsterpop  14/6 2015 | Stäng | Nästa nya
fler borde stalka skräplistan. den är viktig!

sennight  14/6 2015 | Stäng | Nästa nya
mycket! har en sådan lista. den är bara något år gammal så den är inte sådär imponerande men den kan kanske också bli något.

sennight  16/6 2015 | Stäng | Nästa nya
snyggt enhetligt tips. stämningsfullt och fina instrument. det får samlat 2 poäng som kan komma att växa. gillar mychajło chaj bäst.

distinkt  17/6 2015 | Stäng | Nästa nya
woho!!!!!!!!!!!!!!
Damin Eih, A.L.K. & Brother Clark
Kortare än en minut: Morning prayer (finns i mitten av följande klipp som eventuellt är värt att lyssna på helt och hållet: https://www.youtube.com/watch?v=ivQf-xBKFbo)

Att vakna till: Kathryn At Night (https://www.youtube.com/watch?v=z2MVYrtqOKs)

För dig som gillar dödande och sånt: Party Hats and Olive Spats (https://www.youtube.com/watch?v=ROk1qI5K4eU)

sennight  5/8 2015 | Stäng | Nästa nya
morning prayer:ingen låt började precis 6:20. tidsangivelse tack.

kathryn at night: jag gillar att han sjunger lite falskt ibland och plingljuden som är i bakgrunden ibland men i övrigt inget jag gillade. för intetsägande. alldeles för hetsig att vakna till, för övrigt.

party hats and olive spats: okej titel men musikaliskt vedervärdigt. början var bland det sämsta jag någonsin hört. kunde knappt fokusera på texten för att det var så dåligt.
3:46 och en halv sekund typ, till 4:22, fast jag kan nog lika gärna ta tillbaks tipset, om du inte är väldigt intresserad av korta låtar. misstänkte att det sista tipset rent musikaliskt skulle vara helt fel och första tipset är visserligen bättre men knappast ljusår.

sennight  7/8 2015 | Stäng | Nästa nya
det var ju inte direkt i mitten. jag gillar budskapet och det är den bästa av låtarna men du har ändå rätt.
vet inte om du gillar sånt här nu men hittade en tag på min last.fm som hette ballonger och den innehöll en låt transmittens - balloons in the sky

OBS taggen är sex år gammal.

om du gillar regn har jag en liten och lika gammal lista med låtar om regn eller som innehåller regn

sennight  7/8 2015 | Stäng | Nästa nya
har väldigt svårt för den där sortens svensk indiepop. gillar några låtar här och var men den där (och en annan av samma grupp) var inget som fastnade. i min värld är sex år sedan ungefär igår.

stood in the rain: gillar inte. låter som oasis.
ballet for a rainy day: gillar inte.
rain hail shine: gillar inte.
the rain fell down: helt okej. jag gillar rösten men det är inget som fastnar.

it rains on other planets: hm. tycker strawberry whiplash är okej men låtarna låter rätt lika. ska fundera lite på denna. positivt att det är regnljud i slutet.
remember the rain: oklart vad jag tycker. återkommer.

de övriga hittar jag inte att streama så jag får återkomma när de skaffats fram.

distinkt  7/8 2015 | Stäng | Nästa nya
hmm ska också lyussna igenom nån dag

sennight  20/8 2015 | Stäng | Nästa nya
var seg med detta men strawberry whiplash får inte poäng. de andra låtarna kunde jag inte hitta att ladda ner men finns på en önskelista.
tror att hurrah! - if it rains var från din lista. helt okej låt, kan nog växa. paul hyde & the payolas - stuck in the rain som kanske också var på din lista var dock inte i min smak.
den här då?
(kan inte se om du har lyssnat på den nu när lastfm är skit)
Inlägget är ändrat 19/8 2015.

sennight  20/8 2015 | Stäng | Nästa nya
jo men det här kan få 1 poäng.

(saknar den funktionen mest av allt, samt allt som har med taggarna att göra.)

sleepyhead  21/8 2015 | Stäng | Nästa nya
wiie! du får en till
(samma här. samt taste-o-metern. jag förstår inte vad jag ska använda lastfm till nu när dom har tagit bort så många funktioner. det enda jag kan använda lastfm till nu är att spara musik genom skrobbling och det är ju trevligt men det fanns så mycket mer förut. förhoppningsvis kommer många av funktionerna tillbaka)

sennight  21/8 2015 | Stäng | Nästa nya
måste fundera på den ett tag. finns saker jag gillar, andra inte. positivt med kvinnorösten.
(hm, vad är/var taste-o-metern för något? jo, det känns konstigt att de plocka bort typ alla "sociala" funktioner men de säger ju att vissa saker ska kommer tillbaka. fattar inte varför de lanserar en så ofärdig version i så fall.)

sleepyhead  21/8 2015 | Stäng | Nästa nya
du kanske gillar den här låten mer (låter lite som en blandning mellan pure love och cftpa).i övrigt ett rätt frusterande band att lyssna på eftersom dom kunde vara superbra men är istället bara bra.
(tänker på kompatibilitets-mätaren. det var ju det första man kollade på när man gick in på en profil. så som jag har förstått det så har lastfm blivit uppköpt av ett företag som krävt design-byte så den tidiga lanseringen måste ju ha berott på deadline. även om många av fuktionerna kommer tillbaka och man kommer vänja sig vid den nya designen så kommer jag ändå sakna den gamla. framför allt hur biblioteket såg ut med bandbilderna)

sennight  21/8 2015 | Stäng | Nästa nya
också helt okej men tyckte bättre om den första. de kan nog tjäna ihop en poäng tillsammans. ska fundera på det över natten. tror (det kan vara en efterhandskonstruktion) att en kompis till mig hade en synth med den slingan.
(aha ja, det kunde väl ge en fingervisning om det var någon poäng med att kolla upp deras musik. så länge mina favoritfunktioner kommer tillbaka är det okej för mig (vilket jag i och för sig inte tror att de kommer att göra) även om jag tycker att det är rätt tråkigt att alla alltid ska hålla på och göra alla sidor så smartphoneanpassade.)

monsterpop  22/8 2015 | Stäng | Nästa nya
jag har en sån synt! (stöldgods!) child's play tror jag låten heter.

sennight  22/8 2015 | Stäng | Nästa nya
åh! har den en melodislinga med rymdtema och en som har något med snö/is att göra? det hade den jag tänker på (men det är kanske en vanlig melodi). har du gjort en låt med den? det borde du göra annars!
oj, trodde jag gav ett definitivt besked men blev visst så upprörd över beach boys. de får tillsammans kamma ihop 1 poäng ändå.
nu är den tillbaka i alla fall!

sennight  23/9 2015 | Stäng | Nästa nya
(och har de inte bytt plats på artister och låtar så att det är logiskt igen eller har jag bara blivit van eller galen?)
"Din kompatibilitet med sennight är Super."

ser stabilt ut! dock ser man inga gemensamma band men det går väl an.
det blir bättre och bättre men jag saknar fortfarande mycket från gamla lastfm.
Här är ett barn bland annat

gullig! 1 poäng
på tal om beach boys, några tips från smiley smile:

vegetables (rinnande vatten, gränsar även till flera andra teman)
fall breaks and back to winter (om/med djur och utan ord)
wind chimes (rinnande vatten, godnattvisa)

sennight  24/8 2015 | Stäng | Nästa nya
nä, ingen av dem säger mig någonting. mer fartfyllda låtar av dem kan nog enklare plocka poäng. eller sorgliga låtar i stil med god only knows.
Inlägget är ändrat 24/8 2015.
fnissigt:
spike jones - flight of the bumble bee

gnabbigt:
wes borg & anna irwin-borg - i can't stand you anymore
(fick mig också att tänka på shaggs' own thing (vocal version))

sennight  2/9 2015 | Stäng | Nästa nya
jätteskrattigt! (plus insekt) 1 poäng

rolig! 1 poäng. (fanns andra roliga låtar på albumet.)
(jag hade faktiskt inte hört den tidigare. 1 poäng. fick mig att tänka på carole kings oh, neil!, eller mest slutet egentligen.)
insekter är snälla

hitlerlåten är catchig, är lite rädd att jag ska råka utbrista "hitler, hitler, hitler!" i snabbköpet eller så.
(tur! upptäckte dot wiggin band av bara farten)
Inlägget är ändrat 2/9 2015.

sennight  2/9 2015 | Stäng | Nästa nya
allra oftast är de det (inte vårtbitare).

mycket. det var bland annat den jag tänkte på. jag ska använda det argumentet hela tiden i sångform i mitt huvud, till en början.
(ah, jag visste inte heller att en av dem höll på med sådant nu.)
The Cosmic Rays with Sun Ra & Arkestra - Daddy's Gonna Tell You No Lie (version 1, dvs a capella-versionen, finns på Spotify)

Troligen för intetsägande textmässigt, men hoppas ändå på poäng.

sennight  1/10 2015 | Stäng | Nästa nya
visserligen den bästa låten jag hittills hört med sun ra (som jag inte lyckats tycka om) men tycker inte riktigt att den sticker ut så mycket.

har inget emot låtar med intetsägande texter.
frågan är om han ens har något att göra med inspelningen... han spelar piano på en annan version och det kanske är därför han nämns. kan hålla med om vid en andra lyssning att den inte sticker ut så mycket.

eftersom jag vet att du inte avskyr doo-wop kör jag ändå vidare på spåret och går på de låtar jag gillade bäst för 2-4 år sedan (och inte är säker på at du hört). Räknar med att det tar tid med tanke på antalet tips.

The Five Satins - Shadows
The Orioles - It's Too Soon to Know
The Harptones - A Sunday Kind of Love
Billy Ward & his Dominoes - When the Swallows Come Back to Capristano
The Fascinators - Oh Rose Marie
The Mellows - Moon of Silver
The Pentagons - Walking Alone
The Timetones - In My Heart

Allt finns på spotify. Har t o m en lista men lyckas inte länka...

okej.

är inte direkt inne i en doo-wopperiod nu så jag vet inte hur pass ärlig chans låtarna kommer att få men jag ska lyssna.

kollar upp dem själv men det är väl bara att kopiera in länkadressen...

åh, det gick visst med ett ctrl-klick.
fast nu ligger det tre låtar där som jag inte nämnde, en som jag tipsat om tidigare, en extra låt med the Mellows och Earth Angel med the Penguins som jag tog för givet att du hört.

sennight  2/10 2015 | Stäng | Nästa nya
okej. förstod inte att du ville länka till webversionen, och jag förstår inte hur man öppnar länken i desktopversionen. men tack för ansträngningen.
det ville jkag inte göra... asch.

sennight  2/10 2015 | Stäng | Nästa nya
okej då är det väl bara någon dum förinställning. har hittat alla på spotify i alla fall.
...
Inlägget är ändrat 2/10 2015.
Göm historik
är du inne i någon speciell annan period förresten?

sennight  2/10 2015 | Stäng | Nästa nya
tja, jag vet inte riktigt om det går att definiera perioden. sentimental/nostalgisk (på mitt sätt) och kanske lite hoppfull och arg. brukar ofta lyssna på mountain goats tidiga låtar, neofolk och aukustisk folk på hösten. låtar om månen och stjärnorna är bra nu.
shadows: hade den varit mer sorglig hade den kunnat få en poäng. gillar den där sortens bas (alltså typ "rytmen", har ingen koll på termer) som är i bakgrunden.
it's too soon to know: gillar inte.
a sunday kind of love: ogillar på samma sätt som förra men denna är lite bättre.
when the swallows come back to capristano: ogillar på samma sätt som de två tidigare men denna har bättre titel.
oh rose marie: den bästa av dina tips men önskar att det var mer "driv" i den.
moon of silver: gillar temat. väntar med omdöme.
walking alone: för tråkig.
in my heart: väntar med omdöme men troligtvis ingen poäng.

generell kommentar: föredrar doo-wop med fart i.

The Honeybears fartfyllda One Bad Stud (finns på spotify) skulle nog ha varit med på listan om jag inte känt mig tveksam till att klassificera den som doo-wop (lite mer åt rock'n'roll, eller r&b, eller jump blues, eller kanske swing.)

sennight  2/10 2015 | Stäng | Nästa nya
den här var för swinging. gillar saxofonen dock (men inte pianot i slutet). det finns ett jättebra exempel på hur fartfylld doo-wop jag gillar låter. det är en version av little darlin' men hittar inte den på spotify eller youtube.
nu har jag lyssnat på de tre oklara låtarna tre gånger var och nej jag måste nog ändå bestämma mig för att de inte får någon poäng. ska försöka komma rose marie när jag är i ett annat läge.
asch, besvikelse staplas på besvikelse...

sennight  21/10 2015 | Stäng | Nästa nya
förlåt, du är en av de få som försöker mest men får typ minst utdelning. men kan inte ge poäng bara för att vara snäll!

monsterpop  21/10 2015 | Stäng | Nästa nya
du kan baka en kaka bara för att vara snäll!

sennight  21/1 2016 | Stäng | Nästa nya
nu vann du igen, men tro inte att jag är snäll för det!
crackin' foxy mr sanders bring us a dream (kanske naivt att tro att du inte hört den).

sennight  1/10 2015 | Stäng | Nästa nya
har inte hört. tycker inte att den var dålig men gillar oftast inte den där sortens musik. tog ett tag innan jag förstod vem "mr sanders" var.

nonamateur  3/10 2015 | Stäng | Nästa nya
åhå. bernie är nog den vettigaste kandidat med rimlig chans usa haft någonsin.
det är lite som att du och andris synkroniserat era tips här.

nonamateur  3/10 2015 | Stäng | Nästa nya
jag tror fortfarande på de som hävdar att vi är olika människor.
nu kommer det ni väntat på sedan juni! offentliggörandet av ett till av mina växande projekt. denna gång åldrar (har inte kommit på något bra namn ännu, ber om ursäkt för det). alltså låtar som utspelar sig i en viss ålder i någons liv.

spotifylista: åldrar

sennight  21/10 2015 | Stäng | Nästa nya
(lite tveksamt: elizabeth mitchell - one day, two days, three days old)

guided by voices - universal nurse finger

dame darcy - grandma’s feather bed

david bowie - when i'm five (eller 4)
sugarcubes - birthday
krashen - the things they make frogs from (och 25, 26)

ben lee - eight years old (och 17)

múm - i'm 9 today

tailothepup — every 11-year-old in the neighborhood

13-
evelyn evelyn - sandy fishnets

big star - thirteen
kind of like spitting - thirteen
elliott smith - thirteen
wilco - thirteen
håkan hellström - 13

free loan investments - 14 years
elanor murray - fourteen

agnes bourque - 'tite fille de quinze ans
broder daniel - the kids are alright
gene summers - twixteen (15+)
shirley collins - charlie

lori holland - when i was noo but sweet sixteen
jeannie robertson - when i was noo but sweet sixteen
andrea carroll - it hurts to be sixteen
townes van zandt - sixteen summers, fifteen falls
noel harrison - a young girl
math and physics club - sixteen and pretty
the smiths - half a person
susan reed - seventeen come sunday
brian hyland - sixteen cubes of sugar
neil sedaka - happy birthday sweet sixteen
gerry temple - seventeen come sunday
noise addict - 16

the sugargliders - seventeen
the cat's miaow - seventeen
broken social scene - anthems for a 17 year old girl
jonathan richman - just about seventeen
dear eloise - seventeen
håkan hellström - vi två, 17 år
simon turner - 17
ladytron - seventeen (eller 21)
the beatle-ettes - only seventeen

connie francis - eighteen
gloria levy - diz y ocho años tengo

tegan and sara - nineteen

20+
matt curreri - the 20s are hard
tommy dalton & the echoes - twenty one (eller 21)

broder daniel - old in just one day
me and maja - i am 21 years old

blink-182 - what's my age again
iron & wine - ab's song

red house painters - 24

dear nora - you are 26
jeffrey lewis - don't be upset

the mountain goats - thought about you a little

peggy seeger - the old maid

paddy mcaloon - i'm 49

ola belle reed - i've endured

60+
elton john - sixty years on

the beatles - when i'm 64
jan žácek - when i'm 64

arnold keith storm - patched up old devil

guided by voices - universal nurse finger

flera åldrar i en
5/6 & 17: the mountain goats - dance music
12-15: audrey coppard - the trees are getting high
17-19: craig douglas - the heart of a teenage girl
4, 6, 8, 12, 15, 16, 22, 27, 31, 40, 50, 63, 74, 87, 106, 128: jeffrey lewis - back when i was 4
den där från sound of music
83/22: stefan demert - livselixir
9, 10, 19, 20, 49, 50: guided by voices - have it again
15, 12 m fl: kimya dawson - all i could do
5, 10 & 15: krashen - kindergarten friends
11 & 14: krashen - lindsay
55 & 27: krashen - 55/27
Inlägget är ändrat 24/10 2015.

sennight  21/10 2015 | Stäng | Nästa nya
målet är såklart att ha låtar om alla år från 0 till hundranånting. fattar inte riktigt varför just sexton och sjutton är så himla populärt att sjunga om.
en rätt bra 60-låt: elton john - sixty years on
en rätt bra 21-låt: tommy danton & the echoes - twenty one
flera åldrar (83 och 22): stefan demert - livselixir
om du vill ha tips alltså. det ska finnas en parodi på dansbandslåtar som går något i stil med "hon är bara elva men ser ut som tolv och ett halvt" men hittar inget på google.

sennight  22/10 2015 | Stäng | Nästa nya
jo, vill såklart ha tips! har faktiskt en (mestadels) mental lista som heter "suspekt sextiotal" som innehåller den sortens låtar, fast popmusik då. tror problemet är att många av dem är från slutet av femtiotalet.

monsterpop  23/10 2015 | Stäng | Nästa nya
många låtar i min femtiotalslista är i själva verket från sextiotalet tror jag. det är inte så noga!
den skulle jag gärna kolla in (när/om den tar fysiskare form). the chrystals he hit me (and it felt like a kiss) kom jag att tänka på. tycker inte den är så speciell som låt, men temamässigt bör den funka. men den är kanske superkänd.

sennight  4/11 2015 | Stäng | Nästa nya
den är så liten just nu det är några sådana där klassiska låtar om vuxna som väntat i typ tio år på att ett barn ska bli sexton, run for your life (beatles), johnny get angry och faktiskt he hit me (it felt like a kiss). tycker den senast nämnda är en bra låt.
Kanske något för den mentala listan: Toby Twirl -- Movin' In.
sixty years on: inte så förtjust i men tror inte att jag kan vara kräsen med sextioårsåldern. hittade en pianodemo som som var lite bättre än studioversionen.

twenty one: okej, men tråkig.

livselixiret: okej låt. passar egentligen bättre i ett av mina andra projekt med temat åldrande/att inte vilja åldras. bra med svår ålder dock.
har tänkt lite livselixiret under de senaste dagarna och det blir nog ändå 1 poäng. obs ej en tycka-synd-om-andris-poäng. den får mig att tänka på dan berglund på ett bra sätt.
först trodde jag att det här hursomhelst var utom tävlan, annars skulle jag kanske inte tyckt att någon av låtarna var värda att nämna (även om livselixiret hör till mina favoritlåtar på svenska som inte är av höglund).

sennight  28/10 2015 | Stäng | Nästa nya
jo det är lite taskigt att värdera ålderstipsen bara sådär men jag tog min chans.
guided by voices - 3 year old man
krashen - kindergarten friends (5, 10, 15)
krashen - lindsay (11 + 14)
kimya dawson - all i could do (15, 12 m fl)
kyle jacobson - 18 going on dreamy
me and maja - i am 21 years old
ibrahim - at the age of 25
guided by voices - have it again (9, 10, 19, 20, 49, 50)
krashen - 55/27
guided by voices - universal nurse finger (1000)

sennight  22/10 2015 | Stäng | Nästa nya
3 year old man: tror att jag tycker att instrumentalt är lite fusk (men fuskar själv). bra ålder dock så den hamnar i listan.

all i could do: den är fin. (hört tidigare men inte med i listan).

18 going on dreamy: mycket bra! 1 poäng.

i am 21 years old: gullig! 1 poäng. hittade att streama på myspace av alla platser.

have it again: passar kanske även bra i (till andris) redan nämnda lista om åldrandet. det är mycket svårt att avgöra vad man hört och inte hört av vissa artister som man lyssnade på innan audioscrobbler/last.fm-tiden. hursomhelst är det i alla fall en låt som jag tänkt på så den får ändå 0,5 poäng.

universal nurse finger: bra och sällsynt ålder. 0,5 poäng.

monsterpop  23/10 2015 | Stäng | Nästa nya
jag "fick feeling" och gjorde en egen minilista, och tyckte det blev fint med gbv i båda ändarna. nursefingret är kanske också lite fuskig eftersom den inte nödvändigtvis handlar om att vara tusen.. men det är fint att tänka på hur man ska sitta och digga till den på ålderns höst.

tror att me and maja gick att ladda ner från lastfm, men nu går det inte göra så mycket alls där längre?

sennight  23/10 2015 | Stäng | Nästa nya
ja, noterade att det var en egen liten lista men betygsatte skoningslöst! men med tusen år kan man inte vara kräsen.

aha. jag tror att jag lyckats ladda ner låtar från nya last.fm men minns inte riktigt hur (kan ha drömt). tror att man måste fuska på något sätt såsom man fuskar för att se taggar och folks bibliotek.

monsterpop  24/10 2015 | Stäng | Nästa nya
det låter komplicerat. tänk på att jag är gammal, nästan tusen.

men jag är ju äldre!

monsterpop  24/10 2015 | Stäng | Nästa nya
ha! jag är minst tre år äldre. har jag lurat dig?

sennight  24/10 2015 | Stäng | Nästa nya
jag är äldre på ett uråldrig-ondska-sätt ju!
har letat en del efter ibrahims och krashens låtar men inte hittat. var kan jag få tag på dem?

monsterpop  23/10 2015 | Stäng | Nästa nya
krashen hittar du på internets allra bästa sida, krashen archive.

ibrahimlåten kan jag kanske skicka när jag är mindre full

sennight  24/10 2015 | Stäng | Nästa nya
klantigt av mig att missa det. tycker alla tre var bra men gillar lindsay mest. den var jättefin. skulle kunna ge en tvåa bara den men är hård och orättvis och ger sammanlagt 3 poäng. hittade en till låt med åldrar: the things they make frogs from (fem, samt - tror jag - 25 och 26).

om det inte är till för mycket problem så.

monsterpop  24/10 2015 | Stäng | Nästa nya
lindsay är antagligen min favoritlåt någonsin.
glömd men icke glömd: jssfrk: twenty-twenty-twenty-twenty-six

sennight  22/1 2016 | Stäng | Nästa nya
kan inte hitta denna för nerladdning eller uppspelning (hittar dock en miljard sidor som säger att de kan göra så men ingen verkar funka). noterade för övrigt att du nästan lovat att skicka en annan låt från din ålderslista punkt punkt punkt

monsterpop  23/1 2016 | Stäng | Nästa nya
det låter svårt

sennight  23/1 2016 | Stäng | Nästa nya
ja. förlåt.
delvis 12: Peggy Lee - Is That All There Is?

även om den inte klart passar på den här listan känns det som om den har chans att passa på någon annan sennightlista.

sennight  24/10 2015 | Stäng | Nästa nya
hört tidigare. har inte med den i någon lista men någonstans kan det nog passa någon gång.
en till på femton (eller egentligen liten/femton/stor, men femton är enda åldern som nämns explicit)

sennight  11/11 2015 | Stäng | Nästa nya
höll på att glömma denna! kan inte spanska men förstår (många av) de viktiga orden. inte riktigt min smak men det är bra att få ett tips som inte är på engelska. gillar nog visselpartiet mest.
offentliggör nu såhär i halloweentider min lista med monster, spöken och liknande. inte särskilt utbyggd men livet är kort och så vidare.

destroy all monsters!
nu har jag lyssnat, mycket trevligt här, inte minst jean ritchielåten. visst har jag tipsat om robyn hitchcocks my wife and my dead wife? och nonamateur borde väl ha tipsat om en annan låt som nog passar bra in stilmässigt: bob drakes dunwich confidential.

sennight  29/10 2015 | Stäng | Nästa nya
oj, jean ritchielåten var visst med två gånger ser jag. den bygger på en (tror jag) irländsk ramsa så finns lite olika versioner av den. nej, det tror jag inte att du har gjort. lyssnade och gillade den inte så värst mycket men tanken var god. bob drakes dunwich confidential passar helt klart, trodde den var med i listan faktiskt.
Tips utan kategori: Puro-juho Pekka

sennight  12/12 2015 | Stäng | Nästa nya
va, hur kunde jag ha missat den här också. 1 poäng
Upptäckte denna idag och tänkte givetvis på den här tråden. (sjungande barn)

sennight  26/11 2015 | Stäng | Nästa nya
förlåt, läste det här när jag precis vaknat igår och när jag läser saker då glömmer jag alltid bort det. fin!
Inlägget är ändrat 12/12 2015.
Göm historik
höjer denna till 2 poäng.
Okej ODD EYE av LONG:D och det mesta av dem är helt i klass med Neon Bunny.

sennight  29/11 2015 | Stäng | Nästa nya
nej inte alls min smak.
det var ett tag sedan jag offentliggjorde en ny spellista. denna har jag inte lagt ner mycket energi på men jag är ju så illa tvungen:

julmix

sennight  22/12 2015 | Stäng | Nästa nya
inser att jag kanske framstår som julens största fan men eftersom det är så osant så gör mig det inget.

sennight  28/12 2015 | Stäng | Nästa nya
det går ju inte att inte fälla några tårar av sådan här mäktig musik även om "ledarsången" egentligen är lite för slipad för min smak. 1 poäng
jag håller på och knyter ihop säckar och en av dem är denna. jag tar gärna emot tips i fortsättningen också men kommer inte att poängsätta. borde slutat med det för länge sedan men jag är ju så envis. får kora monsterpop till vinnare igen, även om det är lite fusk.

monsterpop  22/1 2016 | Stäng | Nästa nya
har ju aldrig tackat för mitt pris (pga motsträvig hjärnjävel). det var fint.

sennight  22/1 2016 | Stäng | Nästa nya
äh, inte behöver du tacka mig för allt jag prackar på dig. men tack.
åh, nej! missade detta :(
tänkte att jag skulle försöka med ett sista ryck och komma ikapp.

sennight  1/2 2017 | Stäng | Nästa nya
tack för dina tips! lyssnar snart, när jag samlat mig lite.

distinkt  16/1 2017 | Stäng | Nästa nya
hittade du nån djävulsdyrkarmusik

åh så sorglig. men fin.

sennight  5/2 2017 | Stäng | Nästa nya
har redan hört men den är rätt bra. bästa låten från albumet tycker jag är angry girl.

sennight  5/2 2017 | Stäng | Nästa nya
helt okej. lite gullig men inget som fastnar på en gång. ska ge den några lyssningar.

sennight  5/2 2017 | Stäng | Nästa nya
har också redan hört. ingen låt jag fastnat för tidigare men kanske kan se andra sidor av den nu.

sennight  5/2 2017 | Stäng | Nästa nya
bra lalala-bit. den här ska jag lyssna på ibland.

sennight  5/2 2017 | Stäng | Nästa nya
länken funkar inte för mig.

sennight  5/2 2017 | Stäng | Nästa nya
har också hört tidigare men det var ett tag sedan. den är gullig.

sennight  5/2 2017 | Stäng | Nästa nya
den här var bra! det låter lite som velvet underground och jag gillar hennes röst.
förresten, du får ett par till. barn som sjunger:

1. gullig!
2. jättebra!
Håller på att lyssna på albumet The Sixties - Lost Songs of the Decade, Vol. 1 på spotify. Tycker det dyker upp flera låtar som jag skulle kunna tipsa om här. Fast av någon anledning tänker jag "monsterpop" (vars musiksmak jag inte har så bra koll på) hela tiden när jag lyssnar. Fast allra mest tycker jag själv att det är en helt fantastisk blandning. Sällan en samling är så bra.

monsterpop  18/3 2017 | Stäng | Nästa nya
haha, jag tänker typ "andra våningen"! fast å andra sidan är en sandy nelson-stänkare som öppning alltid ett säkert kort för att få mig på humör.
ja, allra mest är det väl andra våningen, men så är det ju med all musik som jag lyssnar på. kul att jag inte var helt fel ute.
jag lyssnade på 30 låtar av den strax efter att du tipsat men orkade inte skriva något. tyckte det var en trevlig samling även om så mycket inte fastnade. bäst tyckte jag om karen beths nothing lasts. noterade nu att stora delar av den nu inte går att lyssna på på spotify. tänker på monsterpop ibland men inte då, tyckte den var mer du, men jag gillar allt som monsterpop gillar.

sennight  2/4 2017 | Stäng | Nästa nya
är det okej att skriva "på på" på (höhö) det där sättet jag gjorde ovan? har aldrig fattat om det är okej eller en hemsk språklig förbrytelse.
klart det är ok. ett på för verbfrasen, ett som preposition. hur skulle det se ut om alla gick och använde för få på, va!?
absolut. det är dumma rättstavningsprogram som försöker så tvivel.
det första kan kanske också betraktas som preposition, vid eftertanke. hursomhelst kräver situationen två på!!
att lyssna på något
att gå på något (inte knark utan lögn)
att hoppa på något (inte studsmatta)
...

tycker inte det känns som om på är en preposition i de här fallen. men grammatik är ju notoriskt bedrägligt.
ja, det är väl såna där "prepositionsverb" (kommer inte på vad det heter) vi envisas med. kan tänka mig att det går att betrakta det på båda sätten. vad som talar för att det faktiskt är en preposition är väl att "på" är obetonat, som i knark och studsmatta.
tänkte att det kanske var som med att börja meningar med och. det är okej (?) men folk rekommenderar det inte.
never use a preposition to end a sentence with!
Åh nej! Borde ha spelat av hela skivan... det är inte direkt så att alla de där låtarna är ett knapptryck bort. eller det är i alla fall en djungel av opålitliga länkar och fildelare som inte är online.

Karen Beths låt stack ut tyckte jag också, men det blev nästan tätare och tätare med låtar som stack ut, kring mitten av skivan.

sennight  2/4 2017 | Stäng | Nästa nya
många finns säkert på spotify på andra sätt. men jobbigt att hålla på och söka.
tips på album: jessica pratt - on your own love again

sennight  17/11 2017 | Stäng | Nästa nya
tack för albumtipset och förlåt för sent svar. synd att den inte finns på spotify men jag ska börja med att lyssna på den som finns och sedan få tag i den du tipsar om. är trött och gammal du vet.
jablkoň - nikdo se nediví

tjeckiska barn och folk som skrattar åt dom(?)
2x lalala
monsterpop  17/2 2018 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
pippo caruso - caccia a laura + ninna nanna a nascondino

sennight  21/2 2018 | Stäng | Nästa nya
tack! jättebra sinnessjuk lalala.

monsterpop  11/3 2018 | Stäng | Nästa nya
ett par till:

giorgio gaslini - sorrisi di madonne (+ diana & säkert fler)
helen shapiro - lipstick on your collar (fin lalala-kör)

sennight  17/3 2018 | Stäng |
tack. det var länge sedan jag hörde så många nya lalalåtar med bara lala. lipstick on your collar hamnar i den utökade lalalistan.