Behöver hjälp med XBMC/Xtreamer - Teknik
Behöver hjälp med XBMC/Xtreamer
Filmguru  21/6 2015 | Stäng | Nästa nya
Det har uppstått ett problem med min XBMC/Xtreamer då den slutat uppdatera filmerna. Jag kan inte längre nå IMDB eller någon annan scraper utan har en fruktansvärd layout på min Xtreamer.

Behöver hjälp och helst via personlig kontakt som Facebook eller här på Filmtipset. Är du haj på Xtreamer/XBMC får du gärna hojta!

Snah  4/9 2015 | Stäng | Nästa nya
Ingen som svarat dig i tråden ser jag. Jag har hyfsad koll på Kodi (XBMC), men inte använt Xtreamer. Har det fixat sig nu?

Filmguru  4/9 2015 | Stäng | Nästa nya
Tack för svar. Nej, det är samma problem fortfarande. Tyvärr

Har inte kompetens nog att installera om Xtreamern heller..

Snah  15/9 2015 | Stäng | Nästa nya
Ursäkta sent svar.

Du menar att du inte har kompetens att installera operativsystemet från scratch i Xtreamern ("fabriktåterställa")? Jag tittade lite snabbt på deras hemsida och det finns guider där för hur man gör det, men jag tror inte att det är det som är problemet.

Visst är det Kodi du kör nu, inte XBMC - det har ju bytt namn? Är det senaste versionen av Kodi du har installerat? Den senaste releasen är 15.2. Om det inte är den nyaste versionen du har, kan du installera den?

Om det inte går eller hjälper kan det vara så att scrapern du använder inte är uppdaterad. I Kodi, gå till System, Inställningar, Tillägg. Ta fram menyn i vänsterkanten. Klicka i Autouppdateringar till På och därefter Sök efter uppdateringar. Uppdaterades scrapern?
Inlägget är ändrat 15/9 2015.
Historik
Göm historik

Filmguru  27/9 2015 | Stäng | Nästa nya
Tjena. Tack för att du försöker hjälp mig. Kanske kan adda varandra på FB så blir det lättare för mig?

Snah  27/9 2015 | Stäng |
Du har PM.