Betyg idag: 1 101 Besökare idag: 5 516
Liknande filmer (beräknade) - Analys
Liknande filmer (beräknade)
marie1  16/3 2017 | Stäng | Nästa nya

Vad menas med "Liknande filmer (beräknade)"? Finns under förslag för "liknande filmer".

Howler19  17/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Det är filmer som beräknats eller röstats fram som liknande filmer till den filmen du är inne på. Röstningsfunktionen har dock varit nere rätt länge nu så förslagen är rätt dåliga på en hel del filmer.

marie1  17/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Har inte märkt att röstningsfunktionen är nere. Det går i alla fall att fortfarande sätta betyg på filmer. Fick förslag på en animerad barnfilm som"liknande film" på "Things behind the sun" :)

zonk  27/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Du fick iaf inte Men behind the sun..
Jag tror att Howler19 syftar på att det inte går att lägga till nya filmer på normalt vis, se http://www.filmtipset.se/forum/forum.cgi?thread=1918377.
Beräknade och framröstade är helt olika.

Beräknade filmer är uträknade av en dator. Det brukar vara filmer som är ungefär likvärdiga betygsmässigt, men kan vara annorlunda för övrigt. Då och då är det någon som blir förvånad över urvalet där, men när man vet hur det ligger till slutar man nog att förvånas.

Det intressanta är "framröstade", för det är filmer som medlemmar själva anser är liknande.
Inlägget är ändrat 7/4 2017.
Historik
Göm historik

marie1  8/4 2017 | Stäng | Nästa nya
Datorn är bra på att räkna ut men värdelös på vissa parametrar.

KyLLo  8/4 2017 | Stäng |
Haha. Ja, precis. Den har ju inga ögon att titta med. :)