Ett glatt besked! Fortsättning följer! - Om sajten
Veckla ihop
Ett glatt besked! Fortsättning följer!
Admin  23/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Som det ser ut just nu fortsätter dialogen med några intressenter och vi kommer inte att stänga ner filmtipset.se. Inget kommer att ske utan att ni användare får besked i god tid om vad som händer framöver. Vi ber att få återkomma så snart som vi har mer information.

Teodor  23/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Kul! Grymt! Hoppas det löser sig!
Tack för upplysningen!
Fan va kul! Hoppas det går hela vägen!

zonk  23/3 2017 | Stäng | Nästa nya
(det kanske är lite knasigt men nu blev jag fan lite filmsugen.. på nån riktigt sån "filmtipsetrulle" som man kanske inte ser annars.. ;)

KyLLo  23/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Jag kom direkt att tänka på Barb Wire. Men jag vet ju förstås inte om du brukar se den för jämnan...

zonk  23/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Haha, kanske dags att se om den? Var inte igår...

zonk  25/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Mmm precis! Eller typ.. nån obskyr monster - trash - superhjälterulle från Asien.. typ Ogon Batto.
jag känner också så.

zonk  25/3 2017 | Stäng | Nästa nya
nu ska jag bara gå från känsla till handling oxå
Hurra!!! Veckan/månaden/året är räddat!

Strålande nyheter :D
Awesome! =D Och som Teodor sa, hoppas det löser sig, men de här var sannerligen en god nyhet! =D
Mycket roligt att höra.
PRAISE THE LOOORD
Fram med champagneflaskan! Låt oss fira!
Fantastiska nyheter!
Vilken lättnad..!
Åh, bästa nyheten på länge! Tack för det ni gör.
Inlägget är ändrat 26/3 2017.
Jaaaaa!
emelee  29/3 2017 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Puh!!!!! Detta är ju den bästa sidan! Snyggt, enkelt, på svenska (trots att min engelska är bra så vill jag ha min filmsida på svenska!) - och jag älskar att man snabbt kan söka på ex en skådis och få sekundsnabb översikt på vilka filmer av denna person som man har sett.
Och statistiken är toppen.

Stor stor lättnad!!!!
Underbart! Bästa nyheterna jag fått på länge! Keep up the good work! Satt och funderare på om jag själv hade tid och möjlighet, men det blir svårt.
Inlägget är ändrat 29/3 2017.
Göm historik
Det kan väl inte bara vara jag som inte anser att detta är odelat glada nyheter?
Visst är det bättre än att sajten läggs ner om två dagar, men det säger ju ingenting om att det kommer att komma en fortsättning för sajten heller..?

Jag förstår att de inte kan svara rakt på den frågan nu, men då kanske man inte heller ska fira som om det vore år nittonhundranittionio.

RydLKPG  30/3 2017 | Stäng | Nästa nya
Gammal Filmtipsare här, som efter en viss tid i exil återvänder. Tyvärr till ett nytt konto då mitt förra skapades när jag pluggade på universitetet och när jag för ett tag sedan skulle logga in så kom jag inte ihåg mitt lösen och mejadressen som jag använde har jag inte längre någon åtkomst till. Så det var bara att börja om från början. :/

Du har rätt. Det är lite så man känner.

Jag känner även att jag inte vill att man lämnar över till någon och det liksom blir någon form av konstgjord andning i några år till och sedan så uppstår samma situation igen. För det räcker ju med att något händer i livet som gör att ett man inte längre kan åta sig det arbete som krävs för att driva något som Filmtipset och har man inte rätt backup bland medarbetare och redaktörer så börjar man ju att halta tämligen omgående.

Men om några tar över så blir det förhoppningsvis en stark och stor redaktion som har hjälp av en massa bra medarbetare.

Jag hoppas även att vilka som än tar över har framtidsvisioner att ta Filmtipset till nästa nivå. Jag vill inte att man ska uppfinna hjulet igen eller att laga någonting som inte är trasigt. Men det är bra att ha en framtidsvision. En del tycker säkert att det är fullt tillräckligt att man tar över och fortsätter att driva Filmtipset som nu, men jag ser gärna att man anstränger sig lite till och gör Filmtipset ännu trevligare och bättre. För även om det redan är trevligt och bra så är det aldrig bra att vara helt nöjd.

Jag hoppas även att man är alert när det kommer till fel och buggar som behöver lösas. Det har ju, av förklarliga skäl, varit lite si och så med det under årens gång här på Filmtipset, så förhoppningen är även på den här punkten, att det nya gänget kan och vill lite extra.
Inlägget är ändrat 30/3 2017.
Kan bara hålla med.
Risken är väl att det är nyheter24 som löper linan ut och tar över helt och ur den slasktratten lär inget gott komma. Men med lite tur så har jag fel så de lyckats hitta nån annan :)

RydLKPG  10/4 2017 | Stäng | Nästa nya
Med tanke på att dom nuvarande ägarna gick så långt som att utannonsera att man i värsta fall tänkte lägga ner sajten, så får vi hoppas att man inte bara släpper allt till vilken aktör som helst, utan även lägger lite eftertanke i vad ett sådant övertagande gör och kommer att göra i framtiden för nuvarande och potentiella framtida användare. Jag hoppas att min magkänsla är rätt när den säger mig att dom nuvarande ägarna hellre lägger ner sajten än att bara säljer allt till den som bjuder lägst. Jag ser gärna en fortsättning för Filmtipset men inte till vilket pris som helst för oss användare.

KyLLo  11/4 2017 | Stäng | Nästa nya
Det tror jag definitivt. Bara det att de förhandlar vidare och tar bort slutdatumet istället för att bara ta första bästa intressent eller ett avslut det förutbestämda datumet. Jag är övertygad om att de vill sajtens bästa. De har ett intresse och engagemang i Filmtipset, även om det saknats resurser på senare tid. De har själva byggt upp Filmtipset en gång i tiden, inte bara köpt upp någonting färdigt. I början var det t.ex. mest adminer som var aktiva i forumet. Det tog år att skapa grunden.

Hamnar de i ett läge där de måste välja mellan en aktör och nedläggning hoppas och tror jag att de väljer aktören, även om det inte är någon som är populär bland medlemmarna. Som användare väljer man ju själv om man vill vara kvar eller inte, men vid en nedläggning finns inte det valet. Och sedan finns det inget jämförbart alternativ till Filmtipset.
Nu har det passerat en dryg månad till, vad händer?

BarryHero  1/5 2017 | Stäng | Nästa nya
Troligtvis stänger de ner snart. Tragiskt.
Vi är fortfarande i förhandlingar. Just nu står det mellan 4 olika intressenter, alla går igenom sina respektive förslag och affärsplaner. Vi kommer gå ut med mer information så fort vi har några klara besked.

marie1  2/5 2017 | Stäng | Nästa nya
Tack för besked. Man får hålla ut ett tag till.
Finns det något nytt besked när det gått en månad till? :)
Ja och nej!

Det finns en klart ledande intressent, och vad jag vet så är de i processen att färdigställa förhandlingarna. Mer än så kan jag tyvärr inte säga just nu, men på ett eller annat sätt så ser en fortsättning ljus ut.

RydLKPG  4/7 2017 | Stäng | Nästa nya
Ett obligatoriskt "nästan-en-månad-senare"-inlägg. Går det fortfarande framåt i samtalen med intressenterna och ser det fortsatt positivt ut för ett framtida Filmtipset? :)
Det går fortfarande framåt och det närmar sig. Just nu är det mest detaljer som slätas ut, det kommer nyheter inom relativt kort tid.

RydLKPG  4/7 2017 | Stäng | Nästa nya
Det låter bra och känns lovande! Och tack för att du håller oss uppdaterade när vi frågar.
Inlägget är ändrat 4/7 2017.
Göm historik
Nemas problemas. Önskar att jag hade mer jag fick berätta, men det kommer snart!
Bio-tips och DVD-tips
pbolmstedt  24/6 2017 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Nu är både Bio-tipsen och DVD-tipsen tomma. Är det för att ingen lagt in Bio-filmer eller DVD-filmer på länge?
Veckla ihop
Betalar gladeligen för filmtipset!
keitaro  26/6 2017 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Om det vore någon hjälp för er så skulle åtminstone jag gärna betala för filmtipset. Det är en av de bästa hemsidorna som finns! Använder den dagligen.

Funderat på att göra det till en prenumerationstjänst, där alla får betala tex 5 kr per månad, men om men vill kan man ge mer? Detta skulle förstås inte finantiera sidan, men kanske dra in lite extra...

Oavsett - jätteglada så länge ni håller sidan igång, och håller tummarna för att allt löser sig!

/joar
Bara att bli plusmedlem

Fast om jag vore du skulle jag nog vänta och se vad som händer innan jag pyntar.
Hade jag missat...
keitaro  12/7 2017 | Stäng | Nästa nya
wut, det hade jag helt missat att det fanns... O.o Mmm, får nog avvakta en liten stund.
Vänta och se? Ja, det är väl klart att man skulle känna sig blåst om man pyntade och så försvann sidan imorrn, men det är ju inte så sannolikt. Summan det handlar om är bara en struntsak eg (en biobiljett typ, inte en månadslön!) och man får ju egentligen ingenting konkret för det (jo, lite extra statistik om dina betyg, men...) så det är iaf i mina ögon bara ett litet tecken på uppskattning, att man bryr sig. Och om man nu vill visa lite god vilja, är det bättre att göra det nu eller när (om!) allt är på plats och Filmtipset är säkrat för 10 år till?
Jag har varit stödmedlem/plusmedlem sedan det infördes, det innebär inte att jag skulle rekommendera att lösa ett sådant medlemskap i dagsläget.

unseen  20/7 2017 | Stäng | Nästa nya
Varför inte? Om man någonsin ska visa lite god vilja är det väl nu? Som sagt spelar det väl inte någon större roll för någons plånbok, nästan oavsett hur knapert man har det?
Det är en åsikt vi inte delar.