Outlook vill inte längre ta emot mail - Teknik
Veckla ihop
Outlook vill inte längre ta emot mail
Gordyal  23/5 2017 | Stäng | Nästa nya
Precis så. Hur löser en mycket gammal man detta?

Gordyal  23/5 2017 | Stäng | Nästa nya
Log onto incoming mail server (POP3): Failed.

zonk  23/5 2017 | Stäng | Nästa nya
Man hör av sig till supporten.

Spontana gissningar:
1. Av nån anledning har din mailklient glömt bort login/password helt spontant, ut ur det blå. Eller nån annan inställning. Dubbelkolla så allt är rätt ifyllt.

2. Din ISP eller vad du nu har för mailserver har bytt nåt protokoll och du måste fippla med settings så du testar med rätt protokoll.

Man kan absolut googla på sånt här, men om det är din ISP som sköter mailen, är det den supportens jobb att fixa sånthär.

Tack!

Tydligen tjall hos Felia.

zonk  23/5 2017 | Stäng | Nästa nya
Ah, ja såklart, om mailservern har nåt knas för sig får man ju lätt ett sånt fel..

& inga problem!

Snah  11/6 2017 | Stäng | Visa arv |
Din ålder påverkar inte Outlook överhuvudtaget. :p Byt till en webbaserad och inte operatörsbunden mejladress, som exempelvis GMail.