Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Betyg idag: 578 Besökare idag: 4 236
annons
annons
Var har Filmtipset-appen tagit vägen? - Teknik
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Var har Filmtipset-appen tagit vägen?
elhiaw  9/8 2017 | Stäng | Nästa nya
Har nyss bytt från iPhone till en nyare iPhone och alla appar "följde med" över till den nya mobilen utom Filmtipsets app. När jag söker efter den i Appstore, finns den inte där. Jag uppskattade verkligen den här appen - vad göra!?

KyLLo  29/8 2017 | Stäng | Nästa nya
Jag har ett minne av att någon fick svaret att Filmtipset inte har någon egen app, utan att de som finns är användarskapade. Då är det bäst att du vänder dig direkt till skaparen om du behöver hjälp, eftersom det inte är säkert att den är aktiv i forumet. Den här sidan kanske kan vara till hjälp. Testa att googla annars.
Tyvärr så stöds den inte i iOS 11. Jag har använt appen extremt mycket, är rädd att jag inte kommer använda Filmtipset så mycket nu när appen är borta.
Veckla ihop

wing  30/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Appen slutade fungera ungefär samtidigt som siten började "ruttna" men nu när allt börjar fungera igen saknar jag den verkligen. Skulle vara toppen om någon utvecklade en ny! Borde ju gå att uppmuntra till det här på något sätt?
Veckla ihop

elhiaw  13/1 2018 | Stäng | Nästa nya
Ja, nu när "allt är igång", så borde väl finnas utrymme för appen också! Det var ju väldigt praktiskt med den! Jag saknar den något fruktansvärt!!!
Veckla ihop

Snah  8/2 2018 | Stäng | Nästa nya
Om ni köper riktiga telefoner så kommer ni att kunna använda en app för FT.
Såna där med snurra?
Bara om den är i bakelit.
Nej, av nyare modell med ett bättre operativsystem.
Veckla ihop

KyLLo  2/5 2018 | Stäng | Nästa nya
Vilket operativsystem brukar en telefon med snurra ha då? :P

Här hittade jag en telefon av lite nyare modell. Appen kanske funkar på den då. ;)
Veckla ihop

Snah  6/5 2018 | Stäng | Nästa nya
Snurrtelefonerna hade på senare tid FulusTelefonux 1970. "Otymplig!", säger många. "Snick-snack", säger jag. Det var fantastiskt att kunna ringa genom att dutta på klykan och att ringa fel då och då. :)

Den andra modellen körde Vad-i-helvete-är-R-knappen-till-för?-OS länge. I min barndom var R-knappen ett stort mysterium.

Snurrtelefon var fina grejer det alltså. Fasen vad snabb man var på att snurra!
Veckla ihop

Snah  16/5 2018 | Stäng | Nästa nya
Sant! Fast det gällde att se upp med snurrandet, i synnerhet vid diktskrivande: https://www.youtube.com/watch?v=pG5iQ9MdFfE

Det vore ändå intressant att se hur mycket tid en Svensson sparar för varje år på att bara trycka på en knapp på sin mobil för att ringa jämfört med att snurra, för att inte tala om att hitta de jävla numren.I och för sig så kunde man ju före mobiltelefonens intåg väldigt många nummer utantill. Kommer fortfarande ihåg barndomens kompisars nummer. Kanske finns det något mindre nogräknat lärosäte som vill vinna ett Ignobelpris?
Inlägget är ändrat 16/5 2018.
Historik
Göm historik
Ja, fast tänk på all tid man inte la på att glo i en smartphone...

Ja, vissa nummer Sitter verkligen i ryggmärgen
För mig gick det långsamt, för jag fastnade med fingret i nummerplattan. Men sedan for hela telefonen in i väggen så att det bara ringde om den, och då gick det undan.
Inlägget är ändrat 12/6 2018.
Historik
Göm historik
R-knappen genererar ett avbrott med en resistans på minst 100 kΩ som varar mellan 50 ms och 130 ms. Den används bland annat för samtal väntar-funktionen och trepart.
Veckla ihop

Snah  24/5 2018 | Stäng | Nästa nya
Tack för infon! Fan, du kan detta i detalj. Det jag pratar om är pulsvalstiden, då telefonerna (Televerkets standardtelefon?) hade R-knapp men den fyllde ingen funktion. Det var mystiskt, men förebådade en ny skön värld.
Du sköna nya värld
som jag har sluppit skapa
så eftersträvansvärd
där Jesus är frisör.
Du sköna nya värld,
nu lotter skall jag skrapa
och vara allsångsvärd
för himlens änglakör
som sjunger och förströr
så hela jorden hör …
Veckla ihop

Snah  24/5 2018 | Stäng | Nästa nya
:) ...med betoning på "så hela jorden hör", där "hela jorden" självklart åsyftar R-knappens funktioner. Åh, samtal väntar! Så underbar, ändå modemtidens helvete.
Inlägget är ändrat 25/5 2018.
Historik
Göm historik

KyLLo  12/6 2018 | Stäng |
Ibland var det enklare förr. En del som är unga nu skulle säkert gissa på att R-knappen är som lurknappen på en modern lur. Lyfter på luren och trycker på R-knappen för att svara. Lyfter luren, slår numret och trycker på R-knappen för att ringa. :P
SESN AB © 2000-2017 Om du vill kontakta oss gällande annonser, maila till info@sesn.se Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor