Filmtipset i molnet - Om sajten
Filmtipset i molnet
Admin  12/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Välkommen! Nu har filmtipset officiellt flyttat till Amazon Cloud! Förhoppningsvis märker du ingen skillnad, men om något är annorlunda än tidigare så kommentera det gärna i denna tråd, så ska vi så snart som möjligt åtgärda det!

Barneyk  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Den skillnaden jag märker är att Bio-listan och DVD-listan funkar igen, woohoo!

Ett litet fel som jag märker är att filmtipsets klocka går 2 timmar efter min egen.
Vad är klockan?
02:44

az  13/9 2017 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Säkert UTC på nya servern. Det blir bara en timmes skillnad vintertid. Inga problem. (Inlägget rättat.)

Daed  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
2 timmars skillnad under sommartid mot UTC, 1 timme skillnad under normaltid. /nitpick
Det var min gissning också, borde vara lät att fixa.
10:20
går verkligen de där 1900-tals-filmerna på bio i dessa dagar? har saknat listan, mest för att jag samlar på u[t]räknade femmor som brukar dyka upp där titt som tätt.
Klockan är nu fixad.
Ingen annan verkar skriva något om att sidan varit ostabil som fan sedan igår så jag kanske bara haft lite otur?

"Sidan fungerar inte

www.filmtipset.se tog för lång tid på sig att svara.
HTTP ERROR 504"

Så blir det stup i kvarten när jag försöker söka efter en film eller ja, försöker ladda en ny sida helt enkelt. Sedan fungerar det ett tag igen efter någon minut.

monsterpop  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
får också bara sporadisk åtkomst.

monsterpop  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
just nu laddar inte betygsikoner + liknande film-bilder på filmsidorna

skitbad  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Precis, sådana typer av "tapp" har jag också märkt av.
Jag har haft liknande problem någon enstaka gång. Men det funkar utmärkt nu verkar det som iaf.

Har dina problem hållt i sig?

EDIT: Haha, just när jag svarade på det här så fick jag ett felmeddelande som sade att servern var nere.
Min "down for everyone or just me" addon sade att servern var nere också. Men när jag tryckt på F5 så funkade det igen på en gång.

skitbad  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Efter jag skrev det här inlägget har jag klickat runt ganska friskt och faktiskt inte fått något felmeddelande. Annars är det just som du beskriver det, anslutningen "kapas" helt plötsligt för att ibland funka direkt efter eller att man ibland får vänta några minuter.

Edit: Problemet har återkommit från och till även nu senare.
Göm historik
Lyckades inte lägga in en ny film, vilket alltid funkat innan. Får bara en vit sida som aldrig går vidare.

Enaselin  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Samma för mig!
Fixat temporärt. Kan bli lite konstiga sökresultat just nu om filmerna har ovanliga tecken i titeln (é, í, ì, ñ och annat spännande). Men det går att lägga in i alla fall. :)

Bra jobbat! :)
Exportering av ens betyg ger "Internal Server Error".

Det är mycket som ger Internal Server Error men brukar funka på andra eller i värsta fall tredje försöket. Betygen lyckas jag dock inte exportera alls.

Magnus  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Exportera filmer fixat.

Barneyk  13/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Funkar bra!

Snabbt jobbat!
Åtkomsten till sajten är det lite si och så med. Ibland kan jag logga in och göra det jag ska, ibland så når jag inte sajten alls. Får ofta upp följande;

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator at kontakt@filmtipset.se to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.
More information about this error may be available in the server error log.
Apache/2.4.18 (Ubuntu) Server at www.filmtipset.se Port 80

I övrigt så har jag inte stött på patrull än så länge och när det väl fungerar så flyter allt på som tidigare.

Hoppas att flytten kommer att göra skillnad när potentiella barnsjukdomar är botade. Ser fram emot lite mera info om Filmtipsets framtid framöver.
Problemet att lägga till liknande filmer kvarstår. Det är något som behöver ses över.
Kan ej se bilder eller betyg.

Kaneltompa  15/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Kan inte heller se bilder eller betyg i Firefox. I Safari är det lite bättre, men det går inte att se fyror (?). Går inte att alltid att komma in på filmtips på Safari. Går överlag ganska långsamt. Lite andra småsaker. Överlag verkar Firefox ha störst problem.

Barneyk  16/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Jag använder firefox och det mesta funkar överlag väldigt bra, när det väl funkar. Ofta det blir en helt vit sida, servern kan inte hittas eller internal server error felmeddelande.

Men när det funkar så funkar det oftast helt. Dock inte alltid.
Flera saker under menyn "Aktuellt" ger konsekvent "500 Internal Server Error" för mig; PLUS-medlem, köp T-shirt, Logga in i panelen och Gå med i panelen.

Länkarna TV-filmtablån och TV-kolumnen leder båda till samma adress.
Vissa saker tar väääldigt lång tid att ladda, som Topp 250 tex.

KyLLo  16/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Filmtablån och kolumnen ska vara på samma sida, även om det är olika alternativ i menyn. Eller har jag missuppfattat dig?
Kunde inte komma in på sidan alls, nästan hela dagen igår.

Bengt_a  16/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Det funkar asdåligt. Var 20:e försök att nå sajten funkar. Oftast får jag
This site can’t be reached

www.filmtipset.se’s server DNS address could not be found.
Search Google for filmtipset se forum save answer
ERR_NAME_NOT_RESOLVED
Sajten dog precis 10-15min för mig.
Vi har nu ändrat lite i DNS-konfigurationen. Får se om det gör det stabilare. Den bör vara ute om ca 10 minuter.

goeran  17/9 2017 | Stäng | Nästa nya
För tio minuter sedan kom jag inte in; nu går det igen. Väldigt irriterande att det är så instabilt.
Vi får se, idag har sajten varit nästan obrukbar dom gånger jag varit inne och kollat, även under kvällen för en halvtimme sen eller så. Just nu flyter allt på bra.

Finns det något mer vi användare kan dela med oss av för att göra det lättare för er att felsöka?

EDIT: Lite lustigt att när jag skrev detta så kändes sidan rappare och snabbare än någonsin, men 5 minuter senare kom jag inte in på sidan öht under hela kvällen. :)
Inlägget är ändrat 18/9 2017.
Betyg
Gubbkepan  18/9 2017 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Kan inte betygsätta filmer
Efter ytterligare en optimeringsrunda så ska saker och ting nu flyta på betydligt bättre tror vi. Ledsen för strulet under helgen!

KyLLo  18/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Tack! Hittills i dag har det flutit på hur bra som helst för mig.
Jaaa! Nu funkar det ju mycket bättre. Och snabbare än innan. Plus att allt trasigt verkar funka igen. Grattis!
Samma här, inte stött på ett enda fel idag och sajten har känts snabbare än någonsin.
Nu fungerar det bättre än vad det har gjort tidigare sedan ni genomförde flytten. Och som flera redan har noterat så känns hela communityn snabbare än tidigare när man använder det. Så vi är helt klart på väg åt rätt håll. Bra gjort av alla som jobbar i det tysta bakom kulisserna.

KyLLo  24/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Sant. Dock är väl det en gammal bugg som ligger i bugglistan tillsammans med andra gamla buggar. Påminner om den här tråden.

Solidus  29/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Ett år senare och problemet finns fortfarande kvar. :-(
Det verkar inte längre gå att få upp nya filmbilder (omslagsbilder).

Asmorod  24/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Jobbas det på det eller är det kört?

Ihsahn  25/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Filmtipset är ju ute för försäljning med en förhandlingstid som gör att man kan tro att det var Microsoft som skulle säljas och inte en liten filmsida, så ingen vet vad som händer...
Bör vara fixat nu.
Publicera nya artiklar fungerar inte.

KyLLo  11/10 2017 | Stäng | Nästa nya
Tack. Dock verkar det inte gå att bifoga bild.
Det har svajjat lite smått på sistone, får en del 500 Internal Server Error.

Just i detta nu väldigt mycket.
Håller med!

Hade varit kul om de nya ägarna presenterade sig och sina planer med sajten framöver.
Och segt som smör.
Och massa konstiga fel, sökningen som inte funkar t.ex.

Eller "För mig & mina vänner" som tar en till första sidan på filmtipset istället.
En hel del problem med uträknade betyg på sistone, "för mig och mina vänner" visar bara tomt och många filmlistor visar bara filmtipset betyg istället för mina personligt uträknade betyg titt som tätt.

Inte hela tiden, men ganska ofta senaste dagen eller så.

mbabe  17/11 2017 | Stäng | Visa arv |
Håller med ovanstående om designen.

Filmtipset funkar riktigt dåligt för mig just nu, laddar otroligt segt.