Betyg idag: 1 674 Besökare idag: 5 125
Högtalare - Teknik
Veckla ihop
Högtalare
foppa99  17/9 2017 | Stäng | Nästa nya
Någon som är ljudintressserad o kan tipsa om några riktigt vassa high-end stativ-högtalare (bookshelf)

Funderar på B & W
Eller B & O (vägg)

Hade stora golvare som tog för mycket plats o ersatte med Bose lifestyle 535, men returnerade då ljudet inte var enligt mitt tycke o smak

De kan va dyra, men vill ha det absolut bästa för pengarna

Tacksam för tips
Är väl inte superduper-insatt, men jag har ett par Audiovector, och de har ju vägg-högtalare & bookshelf också.

foppa99  18/9 2017 | Stäng | Nästa nya
finfint tips:)
de är intressanta

tack
XTZ har ju flera bra högtalare, XTZ 99.25 t.ex. är väldigt bra.

Elac BS 403 ska vara väldigt bra, jag har själv ett par Elac högtalare men inte just den modellen och är oerhört förtjust i deras ljud. ( Elac AM 180)

B&O Har ju väldigt bra saker men är sällan prisvärda, så vill du ha det bästa för pengarna är det inte direkt ett bra val.
Veckla ihop

foppa99  20/9 2017 | Stäng | Nästa nya
håller med ang B&O, dyrt för det ljud de levererar. men väldigt snygga.

elac har jag hört o läst väldigt bra om, de måste jag försöka lyssna på.

XTZ har jag i nuläget noll koll på.

Har du hört någon av ATC´s modeller?
har precis lånat hem deras största stativare o de låter Stort.

Tacksam för ditt inspel!

Barneyk  20/9 2017 | Stäng |
XTZ är väldigt prisvärda, svenskt märke som levererar mycket mycket bra ljud för pengarna. Jag har själv 95 serien i min hemmabio och är väldigt nöjd, har även hört 99-serien bland annat och den låter mycket varmare och fylligare. 95-serien känns lite mer avskalad och tråkig i jämförelse.

ATC har jag faktiskt inte ens hört talas om.