Långsamt på gränsen till oanvändbar - Om sajten
Veckla ihop
Långsamt på gränsen till oanvändbar
Len Widleheyt  3/11 2017 | Stäng | Nästa nya
Försöker använda filmtipset.se och den inofficiella appen idag och allt går så långsamt att det är oanvändbart. Kan inte heller se några framräknade betyg på filmer någonstans.

Vet inte vad de nya ägarna håller på med, men sköts det så här så kommer ni mycket snabbt tappa användare. Lägg upp en nyhet om vad som händer med sajten, och lös sedan problemet.

Filmtipset.se har alltid varit en suverän sajt i all sin enkelhet. Den har potential att bli mycket bättre. Snälla, sköt det här rätt och ge filmtipset den chans den förtjänar!
Och där är det visst i stort sett igång igen, yay! :) Men kan fortfarande inte se några riktiga framräknade betyg, bara :) och :(
Sidan är väldigt långsam men fullt användbar för min del.

Men jag surfar via webbläsare och inte någon särskild app.
Nu är det segt som fan.
Vi gör vårt bästa för att sajten skall rulla på, och får larm varje gång sajten känns seg eller går ner. Det har varit lite väl många driftfel nu i början av övertagandet men vi lovar att vi är snabba på bollen och jobbar med det löpande.

Barneyk  22/11 2017 | Stäng | Nästa nya
Skönt att höra!
Just nu är det iaf för mig helt ofantligt segt, vi snackar "klicka på en länk och ta en dusch under tiden"-segt.
För ett tag sen så var sidan jättesnabb i flera dagar och hade typ noll väntetid men sen började den åka berg-å-dalbana igen.
Är verkligen belastningen på servern så ojämn över dygnet/veckan eller är något bara seriöst fel med servern så den får sura uppstötningar med jämna mellanrum?
Jag har samma problematik. Jag hade även liknande problem en fredag samt lördag för ett par veckor sedan. Vid samtliga tillfällen så brukar jag sajten via Chrome på min Android (Moto G⁴ Plus, Nougat 7.0) och via Safari på min iPhone 7 (iOS 11.2.5) om det kan vara till någon nytta för att lokalisera och åtgärda problemen.
Nu är det riktigt segt igen.
Får ni fortfarande larm när sajten känns seg?
Händer nämligen titt som tätt.
Skulle säga att det nog är 50/50 chans/risk att sajten känns någotsånär/seg.
Idag var det siiiiirap..Får se om det här inlägget hinner läggas upp innan jag loggar in igen imorgon
Nu är allt tuggummi igen.

servadac  10:34 9/3 | Stäng | Visa arv |
Sjukt långsamt senaste veckan. Tog mig ett par minuter från det att jag klickade på den här länken till jag kom in. Inte acceptabelt 2019. Är det sista dödsryckningarna nu?

Borde inte sidan ha https förresten? Fast det är väl inte prio om det snart är dags att ta ner skylten.