Fransk Komediskräck - Filmsnack
Veckla ihop
Fransk Komediskräck
Stewerippi  19/11 2017 | Stäng | Nästa nya
Hej på er alla vänner!

Jag har en liten fråga ang en Fransk film som handlar om en kvinna som
letar efter en person. Hon får följeslag av en Transa med Afrikansk ursprung.
Sedan så har hon med sig en kraft som är en form av omvandlare som kan ta vilken skepnad som helst av levande slag. Kvinnan som är huvudperson har axellångt rött hår och är vad jag kommer ihåg en Vampyr

MVH Stewerippi
Veckla ihop

KyLLo  18/1 2018 | Stäng | Nästa nya
Hej!

Har du testat den avancerade sökfunktionen? Den kanske kan vara till hjälp. När jag söker på skräck + komedi från Frankrike får jag bara 30 träffar. Vet du dessutom ungefärligt år eller speltid kan du förfina sökningen.

Risken är om filmen är från ett annat fransktalande land, inte är inlagd på Filmtipset eller eventuellt ligger under någon annan genre.
Bloody Mallory 2002
Stewerippi  16:08 23/12 | Stäng | Nästa nya
Hej! Och tack så himla mycket!

Min gamla dator har gått sönder så jag har inte haft någon dator på flera månader. Men nu så har jag en ny. Det är därför som jag inte har varit inne här eller kunnat höra av mig ang filmen.

Men som sagt så är det rätt film. Jag hade Googlat på namnet Camp Molloy. Och det var ju helt fel, har ägnat många nätter på att leta reda på filmen.
Men då är det ju inte så konstigt att jag inte fick någe resultat på det när jag har sökt på fel namn. Vad skönt så nu slipper jag leta efter den.

Du har kanske rätt att den kan komma ifrån något annat Fransk talande land såsom Belgien eller Canada.

Bloody Mallory

2002 ‧ Fantasy/Thriller ‧ 1h 34m

Premiär: 17 juli 2002 (Frankrike)

Regissör: Julien Magnat

Musiken har komponerats av: Kenji Kawai

Släpptes på DVD: 13 september 2005 (USA)

Producenter: Marc Missonnier, Olivier Delbosc, Eric Jehelmann

MVH Stewerippi