Varför marknadsförs filmen som den gör? - Monky
Utgivningsår:
2017
Totalt antal betyg:
Veckla ihop
Varför marknadsförs filmen som den gör?
bizon  28/12 2017 | Stäng | Nästa nya
Jag förstår inte varför filmen marknadsförs som en tramsig film om en apa, när den i själva verket handlar om döden och om att hantera förlusten av ett barn och syster. Är man rädd för att folk inte ska vilja gå och se den om man säger att den handlar om döden? Men i och med att det är det första som händer i filmen blir det ju väldigt svårt att prata om den.
Veckla ihop

Ful_fisk  08:45 23/11 | Stäng | Nästa nya
Aldrig sett filmen, men känner igen grejen. Många bra filmer förväntas få en för liten publik ifall de marknadsförs som de kvalitativa filmer de egentligen är, och istället fasar man in dem i ett fack som det alltid finns en publik för. T ex fåniga barnfilmer som trötta föräldrar parkerar ungarna framför. Men många av de som verkligen skulle ha uppskattat filmen går istället miste om filmen och filmen faller platt i det långa loppet, men det är ju bara första veckorna som spelar roll för plånböckerna...
De som skulle sett filmen om de läst beskrivningen, kanske inte är de som får mest ut av filmen? Det är väl förträffligt när man lyckas sälja in flmer brett som inte handlar om superhjältar eller liknande?

Ful_fisk  14:21 25/11 | Stäng |
Tänker mest att det ökar risken för stor besvikelse, trots att filmen är bra fast kanske mer för en annan publik.