Naken kvinna som ropar varg? Barnfilm? - Filmsnack
Veckla ihop
Naken kvinna som ropar varg? Barnfilm?
jagheterdiana  5/2 2018 | Stäng | Nästa nya
Jag har haft en film i mitt minne de senaste 15 åren och kan absolut inte minnas vad den kan tänkas heta. Filmen är förmodligen gjord under 80-90-tal och utspelar sig längre tillbaka i tiden? Oklart när dock.

En ung pojke i 10-års ålder är i huvudrollen, och jag kan minnas att hans pappa var tandläkare(eller vanlig läkare) och pojken brukade smyga på honom då hans jobb var i samma hus som de bodde i. De bor på landet och en dag så lurar han iväg sin 5-årige lillebror så att han går vilse i skogen pga han vill ha all uppmärksamhet själv hemma.

Jag minns också att pojken får en släde present av en man i orten efter att han hjälp till med något. Men mannen är vindögd och pojken är rädd för honom.

Dessutom finns en galen kvinna med i filmen som går ut i snön med pojken och klättrar upp i ett träd, tar av sig sin päls och är naken på toppen av trädet och ropar "vargen kommer" ???

Jag vet att jag förklarar rörigt, men mitt minne är rörigt. Snälla hjälp mig :)

KyLLo  14:43 4/4 | Stäng | Nästa nya
Svensk, alltså?

Sir Duke  21:02 21/6 | Stäng | Visa arv |
Det är "Åke och hans värld"! Från mitten av 80-talet.

Snacka om psykologiskt drama. Hårda bud för pojken... Mycket elände och ensamhet - och därmed behov av att skapa en egen värld eller i vart fall något slags förståelse för den röriga verkliga omvärlden. Jag skrev faktiskt om den filmen på en högskolekurs om sorg. Den fanns mycket inspiration i filmen om man säger så, så det var lätt att få ihop några sidor...