Artikel: Tv-tablån är delvis ur funktion - av KyLLo -
Artikel: Tv-tablån är delvis ur funktion - av KyLLo
KyLLo  12:01 2/3 | Stäng | Nästa nya
läs artikeln
(Detta inlägg genererades automatiskt)

Powha  00:22 9/3 | Stäng | Nästa nya
Vilken tragedi.
Kan ni inte köra en Netflix-tablå istället för tv-tablå? Har fan inte sett en film på tv sedan 2008.

KyLLo  21:41 5/5 | Stäng | Nästa nya
Vi som administrerar/uppdaterar tablån har inte möjlighet att välja till nya kanaler eller så. Det är en fråga för admin i så fall.

Hur kommer det sig? Har du inga tv-kanaler, gillar du inte filmerna som går på tv eller har du svårt för tablå-tv?

Själv tittar jag sällan på tv på traditionellt vis, utan det är nästan alltid på nätet via filmtjänster och play-kanaler. På så sätt kan jag ofta välja mer fritt när jag vill se något. Redan nu går det att se vilka av filmerna i tablån som går att hyra på nätet genom att en play-symbol visas intill titeln. Tv.nu har gått längre och innehåller numer även filmer hos filmtjänster. Traditionella tv-tidningar ger även streamingtips, så det ligger nog helt rätt i tiden.

BarryHero  22:34 5/5 | Stäng | Nästa nya
Känns som att du svarade på din fråga själv. Det känns förlegat att titta på film på tv när det finns så mycket smidigare alternativ.

KyLLo  23:08 5/5 | Stäng | Nästa nya
Dock använder jag tablån för att överblicka vad som går, vad jag inte har sett och om det är något intressant. Bara att jag ofta ser det via play-kanaler istället. Jag använder andra tablåer också, för olika ändamål. En fördel med exempelvis SVT:s tablå är att man kan se vilka av SVT:s filmer som bara sänds direkt och vilka som ligger kvar på SVT Play en tid.
Det hade varit gött med en filmtablå där skribenterna själva kunde plocka russin ur kakan från olika streamingtjänster, så man kunde koncentrera sig på olika teman eller vad man nu känner för. Det känns mer inspirerat och inspirerande så.

Powha  18:55 13/5 | Stäng | Nästa nya
Bra idé.
Men låt liket ligga.

Stan  17:59 16/6 | Stäng | Visa arv |
uselt. hur svårt kan det vara? idag visas ingenting under "TV". det är perfekt för att se vilken kanal man ska ha på, om det kommer nåt man sett och vill se igen eller vill se som man inte har sett som en Bergman-film igår (fredag 15/6)