Vart har alla tagit vägen? - Allmänt
Veckla ihop
Vart har alla tagit vägen?
Trangor  10:06 28/4 | Stäng | Nästa nya
Har kommit tillbaka eftersom det börjar finnas tid för lite filmtittande igen nu när barnen är lite större. Också tillbaka hit. Men det nästan ekar här av inaktivitet. Vart har alla tagit vägen? Eller är det bara att ungdomarna inte hittar hit eftersom det inte finns en app?

Barneyk  14:19 28/4 | Stäng | Nästa nya
Det är väldigt många forum och andra mötesplatser på internet som har gått under eftersom folk mer samlas kring stora sociala medier som facebook, twitter, instagram osv istället.

Det är flera forum jag tidigare varit mycket aktiv på som helt ersatts av diskussionsgrupper på facebook t.ex

Sen är det många av stammisarna som minskat sitt filmtittar intresse, kanske skaffat familj, barn och karriär och grejer och inte har tid eller inspiration för det här stället längre.

Sen har sidan varit seg och opålitlig och i kombination med att färre och färre av dom gamla stammisarna är aktiva så har dom som varit aktiva också tappat lusten, det går rätt snabbt sån här när det är flera faktorer som samverkar. Påbörjas en nedgång så förstärks det exponentiellt.

Sen rent personligen har jag allmänt försökt prioritera AFK-sällskap lite mer än online-sällskap en längre tid vilket minskat min aktivitet, och sen när jag väl känner för att socialisera mer här så är det ju ganska dött och då blir det inte så mycket med det.

Lite synd. Älskar fortfarande den här sidan och dess community.

Trangor  15:23 28/4 | Stäng | Nästa nya
Ah, tänkte inte på facebook. Själv gillar jag inte deras upplägg, så använder inte det så mycket. Som filmtipset var en gång i tiden har jag aldrig hittat i någon facebookgrupp. Folk är så himla på sin vakt och inte snälla mot varandra. Det blir mer på låtsas. Mer plast. Pajkastning på ett dåligt sätt. Typ.

Instagram, vad är det? Har det någonting att göra med att man tar bilder på sig själv med kaninöron?

Barneyk  13:46 29/4 | Stäng | Nästa nya
Nej, som filmtipset och många andra forum blir det liksom aldrig på facebook, på gott och ont.

Du tänker nog på snapchat, instagram är typ bilder på sig själv utan kaninöron...
when people send a friend request to you on facebook and then fill upp your "home" page with texts and pictures with no relevance outside of their claustrophobic minds

så är det en normal dag. om jag någon gång går in på sidan för att någon förväntar sig att jag är med i en konversation, så undviker jag så gott det går att registrera flödet, för allt det är så tyngande att ta in. Hade folk bloggat, så hade jag kanske kunnat tänka mig att gå in på bloggarna, men det där när de trycker upp sina (under(bara))liv och tankar i ansiktet på en... fattar de ens att de gör det?

tacka vet jag ft och liknande där allt bara är text i enhetlig storlek och man kan välja vilka rubriker man ska klicka på.

Barneyk  17:19 29/4 | Stäng | Nästa nya
Jag gillar för det mesta det med Facebook. Tycker det är ett trevligt sätt att följa med i mina vänners liv.

Dom som postar saker jag inte tycker om avföljer jag.
jag har också avföljt vän efter vän tills bara de som postade "intressanta" och opersonliga saker var kvar, men nånstans då det var som mest med Trump orkade jag inte med det heller.

Det är.väl hela poängen?
Ja, antar det.
hidden brain hade ett avsnitt om när verkligheten hunnit ikapp några som främst framhöll en illusion av sina underbara liv. minns det som både ja och nej på insikten.
Jobb jobb och mer jobb för min del. Kul att se dig tillbaks!
(Förr hette jag ju dock något annat.)

Trangor  00:44 29/4 | Stäng | Nästa nya
Mmm, livet kommer i vägen för filmtittande!!!
Och tack! Jag har ingen aning om vem du är. :)

wasteoftime  20:24 29/4 | Stäng | Nästa nya
Tror att jag fortfarande hette Zack när du var mer aktiv förr.

Trangor  01:32 30/4 | Stäng | Nästa nya
Har ett svagt minne av någonting. Var du med på någon filmtipsträff på söder för evigheter sedan?

wasteoftime  09:32 30/4 | Stäng | Nästa nya
Nä, däremot var jag med och hjälpte till att administrera DIF.

Trangor  09:25 1/5 | Stäng | Nästa nya
Du var? Tack! Jag hade helt förträngt den intressanta filmtävlingen och var tvungen att scrolla tillbaka i lekforumet för att påminna mig. Så intressant var den! :)
Redan då hade man kunnat fråga: vart har alla tagit vägen?

KyLLo  03:25 7/7 | Stäng | Nästa nya
Eftersom allt sparas kan man ju gå tillbaka ända till begynnelsen när forumet var nytt. Då var det mest adminer som hängde här.

Hypostas2  11:55 8/7 | Stäng | Nästa nya
Adminer? Är det en utdöd art av homininer? Det var i alla fall länge sedan jag såg till någon sådan.
adminer låter som nåt som har med minecraft och yputubeoch influencers och sånt att göra, tycker jag. annars är miniadmin lustigt näraliggande idi amin.

Hypostas2  18:32 8/7 | Stäng | Nästa nya
Tänkte just på miniadminerna. Men jag antar att de inte har tillräckligt stor makt för att kunna återuppliva mitt konto.
Inlägget är ändrat 18:32 8/7.
Historik
Göm historik
Antagligen inte. De borde få det.

Hypostas2  10:40 9/7 | Stäng | Nästa nya
Ja absolut, det finns väl några eldsjälar kvar här som skulle kunna hjälpa till med att hålla skeppet flytande.
Admin(istratör)er.
Döden
Depression
Degradering
Dagsverkande

Det diskuterades en del alternativa filmtips-tjänster under nedläggnings-hotet, så många kanske sökte sig till dom. När sen sidan fick nya ägare, så har sidan sakta men säkert tynat bort. Funktioner som slutar fungera åtgärdas inte. Känns som att ägarna mest är intresserad av ett stort medlems-register som dom kan visa upp för företag för att sälja annonser. Skulle forum-funktionen sluta funka är jag osäker på om dom skulle göra nåt åt det.

Själv går jag mest pliktskyldigt in och betygsätter filmer jag sett för att hålla lite koll på min statistik. Engagemanget i att hålla forumet och sidan vid liv har minskat i takt med ägarnas engagemang i att hålla den funktions-duglig.

zonk  23:49 10/6 | Stäng | Nästa nya
Det känns onekligen som sidan är på konstgjord andning, och att det nog är vist att exportera betygen..

KyLLo  03:33 12/6 | Stäng |
Oavsett är det väl alltid klokt att säkerhetskopiera eller föra över på en annan filmsajt regelbundet. Åtminstone om man har många betyg, listor och kommentarer som man bryr sig om.