Låtar du upptäckt nyligen - Allmänt
Låtar du upptäckt nyligen
Andra våningen  17:05 9/5 | Stäng | Nästa nya
Detta är lite som dagens låt. Varje dag kan du posta en låt som du upptäckt nyligen (antingen nyss hört första gången eller precis upptäckt storheten med). Jag uppmuntrar alla att posta "tråkiga" låtar utan att ursäkta sig. Man kan ju tycka att låtar är osedvanligt bra utan att de uppenbart sticker ut så mycket från det övriga bruset.
The Fabulous Pearls -- Jungle Bunny

(Detta räknar jag dock inte som en tråkig låt.)
urarv red circle. fd sångaren från dödheimsgard.
Joachim Witt - Golden Reiter (låten men också videon)

Twin shadow - Castles in the snow
En låt jag fick på min discover weekly som jag av nån anledning har försökt spela sönder i ett par dagar men ännu inte lyckats.
Inlägget är ändrat 12:06 15/5.
Historik
Göm historik
Upptäckt igår: Food. Såld efter första lyssningen på albumet, än mer efter andra. Också bra namn och skivomslag. Vet inte om det kräver nåt slags finsmakeri inom 60-talsfolkpsykrock (det är varken folk eller psyk, men det brukar ju heta så ändå) eller om det är genreöverskridande pregnanta musikaliska insatser och låtskriveri. I alla fall sällan sådana här okända album håller så bra som helhet.
Den här tog ett tag att vänja sig vid, den är så löjligt corny men just därför har jag fastnat tillslut som en fluga i ett klibbigt flugpapper.

Fancy med Slice me nice. https://www.youtube.com/watch?v=Nlnoa67MUJU
Inlägget är ändrat 23:25 31/5.
Historik
Göm historik

zonk  23:17 31/5 | Stäng | Nästa nya
Riktig klassiker, det där.. italodisco e fina grejer. Fick mig att börja nynna på Scotch - Delirio mind.. vilket i sin tur fick mig att snubbla över den här lilla godbiten: https://www.youtube.com/watch?v=eBsT6Cj-aew

kaustiksoda  23:24 31/5 | Stäng | Nästa nya
Italo disco är det som gäller! Vilken video det var till den där, värdig vuxna män med självrespekt och låten ju helt ok framemot refrängen men jag föredrar nog "Disco band".

zonk  09:31 2/6 | Stäng | Nästa nya
Ja italodisco är grejer jävlar i mig. Feel the drive liksom. https://www.youtube.com/watch?v=dCsM1Am7xOM

Och visst är det fint med lite 80tals-larvande på stranden? Tokigt effektiva specialeffekter och finurliga visuella vitsar dessutom.

Disco band hade jag inte hört innan, inte dum alls.

zonk  17:51 2/6 | Stäng | Nästa nya
Mycket italodisco där?

distinkt  22:19 3/6 | Stäng | Nästa nya
det är till största delen italo ja.