Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Betyg idag: 725 Besökare idag: 4 350
annons
annons
Minipolis - vilken film? - Filmsnack
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Minipolis - vilken film?
Gordyal  18:31 17/5 | Stäng | Nästa nya
Sitter och kollar på Electra Glide in Blue där Robert "Baretta" Blake är MC-polis. På förekommen anledning dök det då i mitt huvud upp en filmscen jag inte kan placera. Jag minns bara väldigt vagt. Någon (filmens hjälte/skurk?) blir stoppad (?) av två poliser, varav den ena är under medellängd. Någon tycker att det är vansinnigt roligt, och hånar/skämtar elakt med den kortare polisen. Om jag inte missminner mig så kallar den dryge Någon den kortare polisen för minipolis, och spinner sedan vidare på det.

Någon form av popcornrulle skulle jag gissa, definitivt engelskspråkig eller nordisk.

Ringer det någon klocka?
Veckla ihop

Trangor  01:27 18/5 | Stäng | Nästa nya
The Longest Yard (Benknäckargänget) har en sådan scen inne på en bar. Remaken har en scen som passar bättre med det du beskriver

Har inte sett remaken, men originalet var en trevlig film om det inte vore för att den till stora delar handlade om en amerikansk fotbollsmatch.
Inlägget är ändrat 01:31 18/5.
Historik
Göm historik

Gordyal  01:50 18/5 | Stäng | Nästa nya
Ja men DEN är det nog - fast originalet.
SESN AB © 2000-2017 Om du vill kontakta oss gällande annonser, maila till info@sesn.se Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor