Minipolis - vilken film? - Filmsnack
Veckla ihop
Minipolis - vilken film?
Gordyal  18:31 17/5 | Stäng | Nästa nya
Sitter och kollar på Electra Glide in Blue där Robert "Baretta" Blake är MC-polis. På förekommen anledning dök det då i mitt huvud upp en filmscen jag inte kan placera. Jag minns bara väldigt vagt. Någon (filmens hjälte/skurk?) blir stoppad (?) av två poliser, varav den ena är under medellängd. Någon tycker att det är vansinnigt roligt, och hånar/skämtar elakt med den kortare polisen. Om jag inte missminner mig så kallar den dryge Någon den kortare polisen för minipolis, och spinner sedan vidare på det.

Någon form av popcornrulle skulle jag gissa, definitivt engelskspråkig eller nordisk.

Ringer det någon klocka?
Veckla ihop

Trangor  01:27 18/5 | Stäng | Nästa nya
The Longest Yard (Benknäckargänget) har en sådan scen inne på en bar. Remaken har en scen som passar bättre med det du beskriver

Har inte sett remaken, men originalet var en trevlig film om det inte vore för att den till stora delar handlade om en amerikansk fotbollsmatch.
Inlägget är ändrat 01:31 18/5.
Historik
Göm historik

Gordyal  01:50 18/5 | Stäng | Nästa nya
Ja men DEN är det nog - fast originalet.