Avengers - mardrömmen fortsätter! - Filmsnack
Veckla ihop
Avengers - mardrömmen fortsätter!
Laszlo Kovacs  11:47 22/5 | Stäng | Nästa nya
Avengers, Thor och Captain America fortsätter dominera. Har den totala generationsklyftan inträffat? Måste dagens mainstream-filmer vara könlösa för att anpassa sig till den kinesiska marknaden?
Är inte detta typ barnfilmer? Det finns ju något som heter latensåldern.
Veckla ihop

wasteoftime  16:22 22/5 | Stäng | Nästa nya
Bara om medelåldern på barn numera är typ 35..?
Då är det nog som Lassie säger. Låter inte otroligt heller. Jag hörde en gång en teori om att människan utvecklades från schimpanserna genom att vi förblev schimpansbarn för alltid, som dock kan motsvara människovuxna, t ex utseendemässigt. Nu kanske samma sak händer på ett kulturellt plan: framtidens människa vill bara ha barnkultur (men den kommer förstås att få en finare indelning som ändå beror på ålder).
Präglas inte bioutbudet nu för tiden också av filmer som specifikt riktar sig till en äldre publik, ofta brittiska komedier som Som en dans och Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap? Idag såg jag (till min förfäran) att SF ska haka på trenden med Sing along-visningar av musikaler som Mamma Mia! I Malmö har biografen Spegeln hållit på med samma sak i flera år och det har tydligen gått bra publikmässigt.
Jag är bara en nostalgiker som vill kunna gå på bio och se en film om tjuvar och mördare som inte kan flyga eller hoppa 30 meter jämfota.