GDPR - Allmänt
GDPR
myslas  19:02 22/5 | Stäng | Nästa nya
Är det säkraste beviset på att ingen bryr sig om den här sidan längre att det inte skickats ut något mail om GDPR? För jag har fått mail angående GDPR från sidor jag inte ens visste existerade fortfarande. Så många mail...
jaså minsann. min mejl som kopplades till sidan finns nog inte ens kvar, vilket betyder att de har noll aktuella personuppgifter om mig. har inte hört av andra sajter (tror dock att jag är registrerad på någon mer svensk/europeisk).
* Ingen GDPR.
* Admin loggade senast in 15 maj.
* Senaste artikeln var i januari (förutom KyLLos notisar om funktioner som slutat funka)
* Plusmedlemskap har enligt användare i en annan tråd, inte fungerat sen runt årsskiftet.
* Copyright-notisen längst ner "SESN AB © 2000-2017" har inte uppdaterats för 2018.
* Länken till sajtens ägare www.sesn.se, funkar inte.

Glöm inte plocka ner er data regelbundet. Tror tyvärr att denna sida är en bortglömd serverfaktura ifrån att kunna försvinna för gott.

zonk  22:10 26/5 | Stäng | Nästa nya
Känns tyvärr som du har rätt.. nog läge att exportera betygen. Trist, filmtipset känns väldigt internet 1.0, det är inte mkt sånt kvar längre.

distinkt  00:48 1/6 | Stäng | Nästa nya
var/hur kan man exportera betygen
Gå till "Min sida", under listan med dina senate betyg finns två val "Visa fler" och "Exportera denna lista".

distinkt  12:52 1/6 | Stäng | Nästa nya
oj wow, jag bara antog att den funktionen saknades. tackj
funnits bra jäkla länge alltså, iaf i 10 år om inte mer? np

distinkt  23:19 1/6 | Stäng | Nästa nya
ja när jag såg det kändes det bekant men jag har aldrig direkt reflekterat över vad funktionen mer exakt inneburit
Hemsidan fungerar men det står inte mer än "One of Swedens largest reach within social communities. Releasing full site soon"

Om man kollar upp sesn som företag är det registrerat som reklambyråverksamhet:

"Verksamhetsbeskrivning
Bolaget skall bedriva reklambyråverksamhet, förvärva samt förädla webbportaler och annonsförsäljning och därmed förenlig verksamhet."

Så det känns som att tidigare spekulationer om att de köpt filmtipset bara för att kunna sälja annonser och nyttja faktumet att sidan redan har så många medlemmar dessvärre är ganska troligt.

Lectra  02:28 2/6 | Stäng | Nästa nya
Sannerligen.
Det första de gjorde var att köra ett gäng "artiklar" som var maskerad casino-reklam. Medlemmarna klagade på hur fult det var och sedan dess har man inte hört ett pip.

Lectra  17:45 2/6 | Stäng | Nästa nya
Nä, de har ju inte kommunicerat särskilt mycket mer, men det är ju onekligen mer reklam, och ny reklam. Exempelvis reklamen i videoformat som är det första man möts av när man går in på sidan. Så istället för nyheter och uppdateringar möts man bara av reklam varje gång.
Det låter allvarligt det här hrrm...

Om FT läggs ner är det väl bara att gråta en skvätt. FT ingår inte i de sociala medierna, vi kan inte spara några uppgifter som kan äventyra vår integritet här.

Då tror jag inte du är medveten om vad som loggas och vad som kan göras med den informationen om det är vad du tror.
Har inte tänkt på det förut, men "Ses sen", låter inte det lite hotfullt?
Du menar inte SESN? :-P
givetvis. csn kunde det kanske varit i ett annat sammanhang.
Ja, lite hotfullt kan det nog bli. Speciellt om man spelat på deras nätkasino utan täckning!

CSN har ju ivf en solidarisk och god idé i grunden.

Ja, det är sant. Och de har alltid varit lätta att ha att göra med också, om man jämför med många andra institutioner i samhället, faktiskt.
Alltså GDPR gäller alla personuppgifter. E-postadresser, namn, och ålder är exempel på personuppgifter som FT samlar in.
Det enda illavarslande järtecknet skulle vara att jag bara ser altruistisk Unicef-reklam här. Det kändes tryggare med smutsig sunkreklam om "milfdejting"

Å andra sidan kanske all reklam är personligt riktad.